stjerne3 Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Lillebror på 7 mndr har fått et rart utslett på ryggen, rødt og hissig med små blemmer inni. Legen mente det lignet veldig på helvetesild, men syntes det var usannsynlig siden han var så liten. Han fortalte at helvetesild nesten bare rammer voksne og eldre. Gutten hadde vannkopper da han var ca 2 mndr gammel, til tross for at han ble fullammet. Nå ser det altså ut til at han har fått helvetesilde, til tross for at dette er svært sjelden.... Noen som har hatt barn med helvetesild? Er det virkelig så sjelden som legen min vil ha det til?
Gøril (210406) Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Hei, det er sjeldent at barn/babyer får helvetesild, men det skjer. Jeg hadde det som lita og en av ungene til søsteren min fikk det som baby. Det er gjernes en ettersykdom av vannkoppene...
stjerne3 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2006 Takk for svar! Da er det iallefall ikke en umulighet, selv om det er uvanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå