Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Han våknet ikke for mat i natt. Sov fra 19.30 til 06, fikk litt mat og sov til 08.30. Så nå er mamma fornøyd. Dette gikk jo glatt : )
Tigerbabe Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Hvordan gjorde du d og hvor gammel er baby?
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Han er 5,5 mnd. Får 2 grøtmåltider om dagen + 1 med middag. 1. natt våknet han kl. 03, ga han smokk, vann og kos. Han sovnet igjen kl. 04 (han lå for det meste bare og skravlet og lo). Våknet da igjen kl. 07.45 og fikk mat. 2. natt våknet han rundt samme tid. Fikk litt vann og smokk og han sloknet med en gang og våknet kl. 07.
Tigerbabe Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 oj, så heldig du er! Jeg har skrevet et innlegg lenger ned men ingen svarer skjønner du. Jenta mi skriker som gal hvis hun ikke får ligge sammen med meg og spise masse gjennom hele natten. Derfor skal vi igang med nattavenning snart.
3tettesmå Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Gratulerer! Det må være utrolig deilig! Her har vi fortsatt 2 nattmåltider, men ikke kommet opp i mer enn en halv posjon grøt om dagen så er nok litt tidlig å starte nattavvenning.. Men det er motiverende å lese hvor lett det gikk for deg:-) Håper min gutt blir like lett å avvenne!!
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Ammer du ? Mitt barn er flaskebarn så jeg lukter jo ikke melk, så har ingen erfaring på det område. Men har hørt flere si her at da er det best om pappa`n tar avvenningen. Føler du at hun bare kosespiser ? Min spiste godt om natten (2 ganger) og våknet mett om morgenen. Fikk ikke i han ordentlig mat før kl. var rundt 12-13 tiden. Det første jeg gjorde var å avvenne han med den ene flasken ved å utsette den første flasken så lenge jeg klarte, det resulterte at han var mer sulten på dagtid igjen. Så ble han jo syk og fikk tenner så jeg utsatte det å avvenne helt til han var seg selv igjen.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Takk. Hadde virkelig ikke trodd det skulle være så lett. Han er en bestemt liten kar, skjønner du. Men dette gikk jo som en lek : )
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Det hørtes jo supert ut! Ikke stor problemene heller! her er det full baluba stort sett natten lang :S Blir snart smårar av all nattevåkingen. Trøøøøøtt!! Hun er superurolig... Håper det blir bedre snart
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Sånn var gutten min i 1 mnd. Han holdt det gående om natten i 1-2 timer + at han våknet flere ganger og var urolig, men nå som jeg har begynt avvenningen så har han de 2 siste nettene sovet kjempe godt. Trodde det skulle bli omvent, så jeg ble ganske overrasket : )
Tigerbabe Skrevet 20. oktober 2006 #10 Skrevet 20. oktober 2006 Hei igjen Victoria! Ja jeg ammer. Hun spiser jo en del på natten, men mange ganger føler jeg hun bare kosespiser også....Hun har nok vendt seg veldig godt til at om natten får hun sove inntil meg og spise så mye hun vil.. For tiden hoster hun og er forkjøla så jeg bør nok vente med avvenning til hun er helt frisk igjen.. Det var kanskje lurt å la det gå lengre tid mellom måltidene på dagen slik at hun rekker å bli ordentlig sulten.Jeg er nok litt rask med å tilby mat hele tiden, slik at hun aldri blir helt sulten og aldri helt mett hvis du skjønner...
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 20. oktober 2006 #11 Skrevet 20. oktober 2006 hei hei kan dere se på mitt innlegg? der det står om å slutte nattamming, vil ha tiiiips!!! )
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #12 Skrevet 20. oktober 2006 Wow, Viktoria, det gikk jo greit I natt husket jeg at vi skal forsøke å kutte ned nattmåltidet også (glemte det i går vettu). Og det gikk greit, han sutra bare pitte litt når han våkna i 2 tiden, jeg lot han bare ligge uten å gjøre noe, men etter 15 min ca ble han veldig urolig og da sveiva jeg igang spilledåsa hans som han elsker, og da sovnet han med en gang. Fikk mat når han våknet kl 5. Da hadde han ikke spist siden 18.00 så det var vel på tide.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #13 Skrevet 20. oktober 2006 Oj, gikk jo kjempe greit første dagen hos deg også da. Og så bra du husket det i natt da...hehe. 11 timer uten mat den første natten er jo megabra, går nok like glatt hos deg også ja : )
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 20. oktober 2006 #15 Skrevet 20. oktober 2006 kan noen lese innlegget jeg skrev å si hva dere syns om helsesøster? ikke meningen å stjele innlegget ditt viktoria men fikk ikke respons på mitt ) skriver her siden dere er inne på samme temaet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå