Gå til innhold

Hvor mye sykdom er det i deres barnehage? Og brukes det vikarer?

Anbefalte innlegg

Hvor mye syke er personalet i barnehagene deres? Setter de inn vikar med en gang, eller først ved langtidsfravær? Hvem er vikarene? Er det "faste" vikarer, er det nye hver gang, hvor får de vikarene fra? Bruker de studenter, feks førskolelærerstudenter?

Bare lurer, siden dette er et hett tema i vår barnehage..

Fortsetter under...

Både jobber i barnehage og er mor... Synes det er MYE sykdom alle steder. Vikar settes inn hvis fraværet er kjent på forhånd, dvs at det ikke er en som ringer på morgenen og sier at hun ikke kommer. Så langt det er mulig bruker de kjente vikarer.

Der jeg jobber er det ikke mye sykdom. Hvis noen blir lenge borte (sjelden) så settes det inn vikar for denne. Vi har et par faste vi ringer, og hvis ikke de kan så ringer vi Barnehageresursen. Hvis det er sykdom på småbarna flytter vi gjerne personal fra storebarna sånn at det er kjente fjes på småbarna. Da jobber vikaren på storebarna for der er det lettere å komme i kontakt med barna for nye mennesker. Hvis noen blir borte et par dager, kan det være at noen av barna på den avdelingen som er berørt får være på andre avdelinger hvor det er noen barn som er borte. Hos oss legges det mye vekt på helse og trivsel blandt personalet og det får vi igjen for med lavt sykefravær.

Vi setter inn vikar fra første sykedag. Vi har en vikarliste og ringer til vi får tak i en!

Har en styrer som er meget forståelsesfull for vår hektiske hverdag. Og som hun sier: vi får hvertfall ikke mer penger til vikarbudsjett om man ikke sprenger det budsjettet man får tildelt!

Hos oss er det faste vikarer 2 stk som ungene kjenner godt. de setter inn vikar med en gang de da, pluss at de jobber der litt av og til for å ha kontakt med ungene. Aner ikke hva de er utdannet som, men de er godt voksne.

En del sykdom i barnehagen ja, men de har et par faste vikarer som er der. Møter de så ofte at jeg nesten tar dem for å være fast i perioder. De er veldig godt bemannet og har faste vikarer, jeg forhørte meg om samtlige barnehager i området og hadde hørt veldig mye bra om den jeg valgte. Ikke sukker, gode ansatte og flinke vikarer.

Annonse

Jeg er både mor i bhg og jobber der. Vi bruker vikar titt og ofte, men som regel noen barna kjenner godt;o) synes ikke dette er noe problem. bedre med vikar enn underbemanning mener nå jeg da;o) skjønner ikke hvorfor dette skal være sånn et "hett" tema egentlig. er man syk så er man syk..enkelte foreldre tror vi annsatte i bhg er vaksinert mot alt mulig vettu.....at vi aldri blir syke eller at ungenen våre iallefall ikke er syke. Er bare mennesker vi også! Ungene trives som regel de, det er foreldrene som ikke trives og smitter dette over på ungene sine. Ond sirkel det der!

nei, det er jo ikke noe problem hvis det settes inn vikar. Men hvis man stadig ikke bruker vikar og de ansatte må jobbe med en for lite hele tiden, så blir de syke, og lei, og slutter. Det er vel dette som er det "hete" temaet.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...