Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 2-åringen min slår, sparker, dytter og er skikkelig slem med en annen 2-åring jeg passer av og til. Det er bare skriking og kjefting hele dagen! Hva skal jeg gjøre???
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Væææææær så snill å svar meg noen! Jeg trenger hjelp!!!
pilutt1 Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Kanskje h*n er sjalu på denne andre personen som stjeler oppmerksomhet fra mamman sin?? Sikkert vant til å ha deg aleine og ser vel på denne ungen som en liten trussel. Hvordan ordner du opp når h*n har slått eller sparket da??
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Hvis du ikke gjør dette, synes jeg du skal prøve: først si kort og trengt til ham at det ikke er lov å slå/sparke osv , evt. løft ham vekk fra det andre barnet. Sett deg så ned med det andre barnet, trøst det, kos med og gi det full oppmerksomhet. Da forstår han etterhvert kanskje at detabsolutt i gavner ham å ty til vold. Og så, omvendt, gi ham alltid masse ros og oppmerksomhet når han er grei mot andre.
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 NB du må IKKE som anonym sier gi full oppmerksom het til det andre barnet. Gutten din er 2 år og skjønner ikke konsekvenser enda - grunnen til at han dytter ol er muligens sjalusi så gi han heller MER oppmerksomhet og la han føle litt at han liksom er med å passer den andre han også . Feks la han bestemme hva der skal spise eller leke med først og så kan du spørre sønnen din "skal vi la :::::::: bestemme hva vi skal leke nå eller hva vi skal ha til dessert" Husk selvbildet er like om ikke mer viktig enn selvfølelsen
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Men hvilke signaler gir dette til den andre gutten da? At først slår sønnen ham, og så får han lov til å bestemme over ham? Må jo tenke på at de begge er barn som skal oppdras med lik bestemmelsesrett og verdighet, eller?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Du må vise at du er den som er voksen og la det være klinkende klart at det er nulltoleranse for slag, spark og dytt. Ikke lov!! Han skal be om unnskyldning og lære å dele. Ikke kjeft, ro deg ned og prat. Ta tak i ungen din sånn at han kommer seg unna situasjonen. Hvordan forholder du deg til den andre ungen? Skriking og kjefting hele dagen? Er du dagmamma for den andre ungen? Når du ikke takler det bedre ville jeg sluttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå