Gå til innhold

April: Feber igjen


my71

Anbefalte innlegg

Huff. Blir bekymret for min lille som har vært så mye syk. Dette er andre gang i løpet av en mnd han blir forkjølet. Hadde 39,3 grader feber igår og hoster fælt. Samme som for tre uker siden, men da hadde han ikke så høy feber. I tillegg hadde han nettopp en reaksjon på vaksine (smerter, feber + langvarig gråt) og hadde 1 uke med hyppig og smertefull diare. Stakkar. Han er jo bare 5,5 mnd. Andre som har barn som er hyppig syke? Ha en god dag i regnet (iallefall her i Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

hei my!!!

 

huff..stakkars liten... det sies at det babyene tåler lett feber. men helsesøstera mi, som tidligere hadde jobbet på barneintensiven, mente jeg kunne gi paracet supp hvis tempen nærmet seg 39(husk på een styrke for baby, etter vekt.) selv har jeg ikke hatt behov for det, men da jeg har vært mye plaget av feberkramper i barndommen, har jeg paracet ligende da jeg har hæørt at guttebabyer får kramper MYE lettere dersom mor har hatt det før... du ammer jo du? mange mener jo at dette er den beste medisinen..huff, dette var leit for den lille gutten din o deg. kanskje du skal snakke med helsesøster eller legevakta?

je vet ikke hvorfor noen barn lettere blir syke enn andre. selv har lilleutten min bare vært forkjølet engang, smittet av meg men jeg var skikkeli syk(med mer enn 40 i feber- da var gutten 3 mnd).

det er kanskje slik at under en forkjølese/sykdomsperiode så blir immunforsvaret såpass svekket at en lett blir mottakelig for nye bassselusker i lufta......

 

håper ikke kulda her i oslo gjør det verre...jeg er redd det er nå kulda kommer.....var jo kjempesurt idag!!!

 

ha en fin helg my!!!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar lilleA

 

Heldigvis er alt bare fryd igjen hjemme. Lille nurket ligger å sover formiddagssøvnen sin nå. Han er frisk og glad igjen. Det er godt :-)

 

Håper du og dere har det godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...