Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få tilbake mensturasjonen etter en SA?

Sweet tooth

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå er det over en måned siden jeg hadde en SA, og fortsatt ingen tegn til å få tilbake mensturasjonen. Hvor lang tid tok det for dere å få tilbakake mensturasjonen? Lurer på hva jeg skal innstille meg på..mener å huske at legen sa det vanligste var 4-6 uker, stemmer det med deres erfaringer?

Fortsetter under...

Hei

Jeg er ganske fortvilet for tiden. Nå er det tre mnd siden MA, og jeg har enda ikke fått mensen...

Jeg har vært hos lege, konstatert at jeg ikke er gravid og har undersøkt livmoren og eggstokkene. Fikk en medisin som brukes til å utsette mensen og samtidi gjøre den mer regelmessig. Men de virker ikke!! Har "spottet" to ganger, men det er ikke det samme som en ordentlig menstruasjon... Etter å ha prøvd å bli gravid i et år og hatet det hver gang jeg fikk mensen vil jeg bare ha den tilbake nå...

Har noen tips??

Håper det går raskere med deg!!!

Hei Nynne-78, tusen takk for svar. Det var leit å høre at det har tatt så lang tid for deg å få tilbake mensen. Litt av en tolmodighetsprøve når en ønsker å bli gravid...

Da jeg var gravid med nr. 1 tok det vel ca. 5-6 mnd. før jeg fikk tilbake mensen tror jeg. Men det var jo et fullgått svangerskap, pluss at jeg ammet, så håper det går mye raskere nå! Nå var jeg jo bare gravid i 8 uker...

Jeg har dessverre ingen gode tips- lurer på om det går an å ta noen hormoner for å få tilbake mensturasjonen, men det er kanskje det du gjør? Tenker at kroppen får ta den tiden den trenger i utgangspunktet. Men dersom det tar veldig lang tid kommer jeg antakeligvis til å dra til legen for å diskutere det med henne.

Lykke til videre, Nynne!

Annonse

Takk for svar på svar :)

Det er slike tabletter jeg har fått. Gikk på en femdagers kur som var ferdig for en uke siden. Jeg hadde en "spot" midt i kuren og en i går, men nå er det slutt igjen. Har forsøkt å få tak i legen, men det var ikke så lett det heller. Går til akupunktur og hun setter nåler på noen hormonpunkter som kanskje skal hjelpe.

Håper det!

Heldigvis går det stort sett veldig bra. Det gjelder å flytte fokuset litt, og det gjør jeg. Jeg har en flott mann, mange gode venner og en spennende jobb. Nå har jeg satt inn støtet på trening og har meldt meg på flere spennende renn og løp i året som kommer. Jeg håper jo selvfølgelig at jeg ikke skal sykle birken i august 2007, men om jeg ikke blir gravid er det jo en spennende plan.

Har dere noen tips til hvordan man flyttet tankene bort fra det vonde?

Klem

Hei jenter

Jeg gikk jo gjennom et aldri så lite mareritt før jeg fikk mensen igjen etter SA. Fikk så veldig vondt etter 4 uker - det varte i 2 uker og så kom endelig mensen. Jeg var også kjempeglad. Var så utrolig godt å være normal igjen. Legene fant aldri ut hvorfor jeg hadde hatt så vondt. Jeg var ganske bekymret en stund, men nå føler jeg meg som mitt gamle jeg igjen. Har jo mista litt oversikt over syklus osv, men skal prøve igjen nå allikevel. Blir spennende.

sørlandstulla - hadde faktisk SA samme dag som deg og fikk mensen igjen samme dag som deg - skal du prøve igjen nå?

nynne78 - bra du fikk tilbake mensen igjen. Kjenner meg godt igjen i den glade følelsen. :o)

Sweet tooth - Jeg fikk også beskjed om at det kom til å ta 4-6 uker. Tok 6 uker for meg da. Håper du snart er i gang igjen..

God klem til alle sammen

Hei Nynne og alle dere andre: Nå har jeg også fått tilbake mensen! Jippi :-) Greit å få bekreftet at alt fungerer, og at jeg kan forsøke å bli gravid igjen. Er glad for at jeg skal ut og feste med kollegaene mine i dag, for da kan jeg drikke alkohol og slipper graviditetsspekulasjoner fra de andre. Vet ikke om det er tilfeldig, men fikk litt mage før jeg aborterte i uke 8, og synes ikke den har gått helt bort: er det flere enn meg som har opplevd dette?

Ha en god helg!

Annonse

Hei Sweet tooth

Så bra at mensen kom - godt å høre. Var det gøy på fest i helgen? Jeg var og på fest i helgen og tenkte akkurat det samme som deg - at det var godt å få vist alle at jeg drikker - så slipper jeg spekulasjoner på en stund. Men jeg kom jo i fare for å si hva som hadde skjedd da - til en venninne. Men så viste det seg at hun hadde gått igjennom det samme. Og jeg visste ingenting om det.

Jeg følte at jeg fikk litt mage - men det var nok litt psykisk - den har gått bort nå i alle fall. Men jeg mista jo i uke 6 - så du var kommet litt lenger.. :o)

Har bare vært så glad etter at mensen kom tilbake jeg. Kan bli litt trist av og til, men føler absolutt at det verste ligger bak meg. Hvis syklusen er som før SA så er eggløsning i dag - så jeg har store planer. ;o) Men for å være på den sikre siden blir det nok mye prøving denne måneden.

Lykke til videre da - klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...