Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Jeg har en gutt på 7,5 mnd som er ganske bedagelig anlagt. Ligger på gulvet og leker lange perioder men klarer ikke å åle seg noe særlig ennå. Gir vi motstand bak føttene når han ligger på magen skyver han seg framover, men klarer ikke dette uten. Ellers ruller han, men ikke flere i strekk. Kan snu seg rundt sin egen akse, men ikke noe lyntog akkurat. Ellers støtter han seg på strake armer og trekker beina oppunder seg. Men får liksom ikke tak med knærne til å komme opp på alle fire. Ikke noe interessert i å "hoppe" i fanget, men sitter gjerne lenge for å kose med mammas hår eller glidelåser på klærne, he he. Er ellers ganske oppvakt, lærte å klappe søte på et par dager og vinke på en to tre.... Er veldig opptatt av ulike lyder og prøver å prate så mye han kan, jajajajaj, mamamama, dadadad osv. Er han super treg? Andre med trege babyer? Må få legge til at han er en stor og tung gutt )
celi** Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 høres ut som han er ganske normal :-) bare litt bedagelig som du sier..
Libido- Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Høres ut som en normal koooose gutt =) Prøv å legg han med bare knære på parketten, da får han bedre tak. Eller prøv strømpebukse med antiskli på knærne.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Takk for svar! Joda, er en skikkelig kosegutt )) Har forresten kjøpt en strømpebukse med antiskli på knærne. Var ganske "trege" babyer både meg og mannen min sånn rent grovmotorisk, så litt arv inni bilde også) Mannen min gikk ikke før han var 14 mnd )
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Å gå når man er 14 mnd er jo ikke tregt men helt gjennomsnittlig. Noen går først når de er 17 mnd og det er innenfor det som er normalt oxo. Det er de som går fra 10-13 mnd som er tidlig ute!!!!!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 guten min er ganske tidleg i motorisk utvikling, og det same var både eg og sambuaren min. Det er jo stas, det, men han vil aldri sitje på fanget og kose, han luggar og bit, og skal vi få ein kos med han, må vi "stjele" han. Eg tykkjer faktisk det er litt trist, eg...ein mellomting mellom min gut og din hadde nok vore perfekt;). Nei, vi får vel berre godta at babyar er forskjellige, og setje pris på babyen vår slik han er. Og det er jo ingenting som tyder på at det er nok gale med guten din - han prioriterer berre kos framfor aktivitet:).
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Det var som å se en beskrivelse av min lille snuppelupp. Han er også snart 7 og en halv mnd og gjør det samme som din. Har ikke lært seg å klappe heller han da...
Gayza Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Nei han er da helt gjennomsnittelig han. Høres akkurat ut som minsten min egentlig. Men han er litt yngere enn din. Han har nettopp fått dreisen på å rulle fra rygg til mage, men kommer seg ikke tilbake hehe. Synes det er mye mere kos med minsten enn med eldstemann. Han var sykt tidlig ute på alle områder og gikk ganske bra da han var 10 mnd. Han var som en orm å ha på fanget. Mye mere kos med minsten som elsker og sitte i fanget å kose. Jeg nyter det så lenge det varer for snart vil nok ikke yngstemannen sitte i fanget og kose heller. Minsten her er også en stor og tung gutt. Men så lenge det er bare pupp så gidder jeg ikke tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Litt betryggende svar fra dere damer! Takk skal dere ha ) Flere der ute?
minnimommo Skrevet 20. oktober 2006 #10 Skrevet 20. oktober 2006 smått8mnd) her er omtrent som din, men kryper snart fremover, må bare forstå prinsippet! vi har gått til fysioterapi pga en asymetri, men i følge fysioterapeuten er han i god rute! Men vi må huske at alle utvikler seg i sitt eget temp, det går ikke an å stanse de som er tidlig ute og det går ikke å raske på de som er seine, viss du skjønner. Bare et tips, i følge vår fysio. er det ikke bra å stå å hoppe i fanget, heller ikke reise baby opp å stå, før de kan det selv. De må få lov å ta det i eget tempo! En annen ting hun sa, var at det er vanlig å gå alt fra 9 mnd til 18 mnd!! Bare det at de som har en småttis på 9 mnd som går kan få det travelt litt tidlig...
Ranveig R Skrevet 20. oktober 2006 #11 Skrevet 20. oktober 2006 Høyrest ut som om guten din er heilt normal. Gjennomsnittet for krypestart er 10 mnd, men 8 - 12 mnd er normalen. Gjennomsnittet for å begynne å gå er 15 mnd, men 12 - 18 mnd er normalen. Eg har sett fleire eksempel på at små og lette babyar begynner å krype tidlegare enn store, men om det er sånn for alle veit eg ikkje. Guten vår var forholdsvis stor fram til han begynte å krype ved 10 mnd. No har han "krypt" av seg alt valpefettet og er lang og slank.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 20. oktober 2006 #12 Skrevet 20. oktober 2006 Slapp av og nyt det. Min første var sånn, begynte å åle seg rundt 8 mnd. Litt bedagelig, men gikk når han var rundt året. Nr.2 derimot har fryktelig dårlig tid, jeg vet ikke hva han skal rekke.... Han begynte å åle ved 5 mnd. og etter det har det bare tatt av. Og det er jo så slitsomt, må jo fly hele tiden. Nå er han 8mnd. men han skulle nok ønske han var 4 år. Og jeg som ville at han skulle være baby så lenge som mulig. Ser ikke ut til at det ønske skulle bli oppfylt. Så igjen, nyt det det er ikke noe å haste etter at de må klare så mye når de er baby.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #13 Skrevet 20. oktober 2006 Tusen takk for flere flotte svar!!! Kjenner at jeg slapper av nå! God helg til dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå