Gå til innhold

Overtidsdeppa - trenger trøst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg midt på natta liksom, 10 dager over termin. Og gråter en liten skvett. Alle bare føder og føder. Nå er jeg så lei meg og deppa for alt, føler meg mislykka og nærmest handikappet med den store magen. Har null tiltakslyst og har helt mista fokuset på fødsel og det koselige som skal komme etterpå. Går bare her hjemme og vagger. Familie og venner maser hver dag, samboer virker litt oppgitt, og jeg kan ikke gjøre noe fra eller til. Ikke en gang potetgull kan trøste meg nå.

Nå veit jeg at det mest sannsynlighvis blir igangsetting på sykehuset til uka, men leser av tidligere innlegg at det er verre enn vanlig fødsel, så jeg føler liksom at jeg mister en "god" fødselsopplevelse også.

Jeg er bare en ulykkelig flodhest som vil ha nurket sitt jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overtid hadde vært så mye lettere å takle hvis alle rundt en hadde anstendighet nok til ikke å mase. Har selv blitt kjeftet huden full fordi jeg ikke sa ifra om at ungen var født. -Før fødselen.

Er vel ikke så mye en kan si for å trøste liksom. Siste tiden er som regel tung og pyton uansett.

Jeg har inntrykk av at mange blir mye mer utålmodig enn det de ville vært ellers pga av at de hører om andre som føder på løpende bånd her inne. Tror det forsterker det hele.

Eneste trøsten nå er vel at det er ikke mange dagene igjen nå uansett. Og da er all venting glemt på et øyeblikk :)

Skal krysse fingrene for deg. -Kanskje du er heldig og fødselen starter før de får satt den igang :)

Jeg ble reddet i siste liten forrige gang.

Skrevet

Babyen må jo få gjort sæ klar tel å kom å hils på mammaen og pappaen sin veit du :D Sjønna at det må vær tungt å gå på overtid...

Om det e verre enn en vanig fødsel bør du vel ikke heng dæ opp i... alle fødsla e førskjelli... så det veit du jo ikke nå om... du får jo i tillegg verdns bæste lønn førr jobben uansett :D

Håpa nu at fødseln din e starta :D Ska prøv å send dæ litt føde støv :D

Skrevet

Ja vet hvordan du har det, gikk selv 9 dager over tiden.

MEN jg kan trøste deg med at det er dag/natt følels når endelig nurket kommer, da er alt glemt.Husk det er uansett få dager til du holder barnet ditt i armene, prøv og tenke på alle dagene du har lagt bak deg. Har hørt mange fine fødselsopplevelser med igangsetting...

og så er det jo mye mulig at fødselen starter innen det......

Jeg krysser fingerene for deg ..

Fattig trøst, jeg vet...men fokuser på at SNART kommer babyen.

Skrevet

*trøsteklem* vet såååå godt hvordan du har det.. gikk 11 dager over med førstemann. Nå har jeg 5 dager igjen til termin, og prøver å "psyke meg opp til å gå over denne gang også" (hvilket jeg nok gjør).

Men som magne andre sider, det er jo ikke lenge igjen, uansett !!! men jeg vet så inderlig godt at det er en mager trøst.

Skrevet

heia,stakkar deg,føler virkelig m deg.dette vet jeg alt om..jeg har tre små,som kom relativt tett.den første kom dagen før termin og de to andre gikk jeg over m...laaaang tid.nr to kom dagen før igangsetting puhh...flax.og på nrr tre fikk jeg forespørsel om akupunktur,tok gladelig imot d,og jeg fødte dagen ettewr...jeg synes du skal spørre om akupunktur,d startet naturlig følte jeg.ennå jordmor sa jeg ikke var helt moden ennå.og da hadde jeg gått ti dager over.det er utrolig tungt på slutten,så hører du om de som føder før termin og like rundt den tiden....uansett er d ikke lenge til,men hver dag er så tung.skjønner deg godt...jeg satt bart ett kvarter m noen nåler,og på morgenen etter så startet riene.er absolutt anbefalt.klem,lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...