Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 11 uker har så mye ørevoks nå i ørene. Jeg tar det bort når det kommer ut til øreflippen, men kan jeg ta bort det som er innforbi? Tenker ikke å stikke en q-tips langt inn, men rett inni øregangen. Har ikke turt det ennå, men det ser så "skittent" ut.Kan jeg ta det bort uten å skade øret på han, eller bør jeg bare vente til det kommer ut av seg selv. Så har han også av og til melkeklumper i nesa. Det har jeg lest er normalt, men burde jeg ta det ut med en q-tips eller la det være.... Han vil jo puste med nesa....

Som dere skjønner er jeg førstegangs-mor og litt uvitende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker negelen og skraper ut det som ligger akuratt i åpningen, om du skjønner. Bruker også q-tips men kun i yttre øre!

Skrevet

jeg har ikke negler.....hva med melkeklumpene i nesa?

Skrevet

Har lest at vi skal bruke albuen når vi vasker ørene.....

Har selv en sønn som er plaget at mye ørevoks, det vaskes bort når han bader, ellers benytter jeg q-tips bare inn til kanten av ørekanalen.

Vær veldig forsiktig, et lite rykk fra babisen og han kan bli skadet.

Skrevet

Hva med å fremprovosere en nys?

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve å bruke q-tips i øret, men holde hodet fast. Det er ikke inni øregangen, men helt ute heller.... Lillegutt nyser masse, det er derfor jeg tenkte å fjerne klumpene hvis det er de som irriterer. Men nå får han det ikke så ofte lenger. Var mer tidligere, så kanskje han vokser det av seg.

Skrevet

Det finnes q-tips for babyer på apoteket. De er laget for å kun fjerne voks i ytre øret.

Skrevet

På Apoteket kan man kjøpe q-tips for babyer/små barn som er formet slik at de ikke når lenger inn i øret enn de skal. Er svært fornøyd med dem - har ei tulle på snart 10 mnd som alltid har hatt mye ørevoks.

Skrevet

eg holder to fingrer på q-tipsen slik at den ikkje kan komme langt inn i øret, så om hun rykker til er det fingrene som er mer borti om du skjønner:)

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Nå skal jeg vaske forsiktig eller kjøpe på apoteket.

Skrevet

Nesebuser tar jeg også med negl eller q-tips. Viktig å holde hodet godt fast.og ikke for langt inn seff.

Han får jo ikke til å nyse de ut.. er jo så himmla seige.. hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...