Gå til innhold

1 glass rødvin om dagen,


3barnsmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Null alkohol under svangerskapet.

 

Siden man ikke vet hvor grensen går for hva som er skadelig og hva som er "trygt" anbefales det å holde seg helt unna alkohol under svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null alkohol under svangerskapet. Man vet at det er skadelig, men kjenner ikke til hvos mye fosteret tåler så derfor skal man ikke drikke noe alkohol i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjans å drikke alkohol når jeg er gravid, greier d bare ikke. Tanken på at en liten baby skal bli påvirket at dette, som faktisk er en gift for kroppen, er helt uutholdelig for meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter seg visst at man ikke skal drikke i det hele tatt, men et lite glass til lørdagsmiddagen har jeg ingen problemer med å fortære. Ville dog ikke tatt et glass for dagen, som det står i overskrifta di. Det var vel å dra strikken litt vel langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nulltoleranse, og hvis man ikke er alkoholiker bør det vel ikke være vanskelig å holde seg unna alkohol i 9 mnd.... Dersom man har alkoholproblemer må man fortelle dette til legen som kan henvise til behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er anbefalt å ikke drikke, men hvis jeg velger å ta et lite glass en gang iblandt, så er det faktisk helt opp til meg. Og jeg trenger ikke fortelle det til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke alkoholiker å har ikke tenkt å drikke men jeg bare lurte for det sies jo så mye rart om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle dele litt mine synspunkter. Har vært på kurs om Føtalt alkoholsyndrom, som er en hjerneskade som oppstår dersom mor drikker under svangerskapet. Det var virkelig skremmende! Har før vært litt sånn - etter barnet er dannet, er det ikke så farlig, ett glass vin osv, men nå er jeg virkelig ikke der lengre. De har funnet ut at skadene blir større på fosteret senere i svangerskapet.

 

Lurer dere på hvordan skadene arter seg?? Barnet får et karakteristisk utseende, og diverse utviklingshemminger alt etter hvor hardt rammet det er. dette rammer: psykomotoriske ferdigheter, intelligens, atferd og psykisk stabilitet.

Kan også være født med skader i øynene og hjernen.

 

Jeg mener fortsatt at mødre må bestemme sjøl, men det er jo greit å vite hva konsekvensene kan være også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm nevnt null alkohol. på generelt grunnlag snakker mange om at rødvin er bra for helsa, det er de røde druene som er bra IKKE alkoholen, så man får faktisk bedre effekt av å drikke rød druejuice. når det er sagt alkohol skader er alvorlige. det man snakker om her hvor jeg er er at selv om barnet ikke nødvendigvis har tegn til alkoholforgiftning når det blir født slik xenaen snakker om, så ser man at i land hvor de er mer liberale til alkohol er det flere tilfeller av adferdsvansker, ADHD, og andre sykdommer blandt barn som man mener har med inntak av mindre mengder alkohol å gjøre, og da snakker man om et glass i ny og ne til lørdagsmiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns faktisk ikke det er helt opp til deg, det er jo tross alt den inni eg det går utover..så du er klar til å takle en eventuell hjerneskade på baret og vite at det faktisk er din skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...