Gå til innhold

Plis HJELP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Nå når det er vinter synes jeg det er vanskelig å få lufttørket stumpen godt nok. Jeg legger min lille prins på stellebordet og blåser lenge og forsiktig med hårføneren på svak styrke slik at stumpen får godt med luft (etter forsiktig vask med vann). Han synes det er deilig med litt føning og ligger og koser seg med bok. Etter noen minutter med føning, eller så lenge han har tålmodighet til det, smører jeg med NAF barnesalve (fra apoteket) og da er han som regel fin igjen morgenen etter. Olje i badevannet har jeg alltid.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6755893-plis-hjelp/#findComment-7107444
Del på andre sider

Annonse

Ser at du har fått flere gode råd - men er hun virkelig så sår at hun begynner å blø, da må du på apoteket og kjøpe Krystallviolett og canesten vaginal krem.

Dag 1, morgen, altså første stell: Pensle krystallviolett på det såre området (altså klappe på med en bomullsdott, ikke stryke). Denne legger seg som en hinne over det såre området, men den lindrer (fargen er violett på huden, men den går bort i vask senere).

Dag 1, andre stell: Vask forsiktig, klapp stumpen tørr, smør på en liten mengde canesten vaginalkrem over det såre området (dette er fordi det ofte oppstår sopp i fuktig miljø i bleier/slik som en sår stump). Det er veldig viktig å behandle stumpen med begge midlene, ellers vil ikke effekten bli det samme.

Resten av stellene dag nr 1 med vanlig vann/klut.

Siste stell for natten, pensles det med Krystallviolett igjen!

Dag 2, morgen, altså første stell: Gjenta som over (hvis nødvendig - du ser om stumpen er bedre)

Dag 3, morgen, altså første stell: Gjenta som over (hvis nødvendig)

Du merker bedring svært fort!!!

Disse midlene får du kjøpt reseptfritt på apoteket - spør om råd hvis du er usikker!

Lykke til =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6755893-plis-hjelp/#findComment-7210201
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...