Gå til innhold

hva betaler en for barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å bruke dagmamma til barnevakt en kveld. Fra ca 18.00 TIL 22.00. Hva pleier dere å betale barnevakten? Noen som har hatt barnet på overnatting- og hvor mye har dere gitt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100kr om jeg kommer hjem før kl.24

200kr om jeg kommer hjem etter kl.24

Har bare hatt overnatting hos familie, og betaler da ingenting.

Skrevet

Eg veit ikkje kor mykje det er vanleg å betale dagmammaer på dagtid, men ville vel gitt ho noko meir pr. time for pass om kvelden.

Sjølv har vi berre brukt familien til barnevakt. Lillesøstera mi får ca 150kr for ein kveld (ca 19.30 - midnatt) + pizza og brus. Når foreldra mine eller mannen sine sit barnevakt eller har småen på overnatting betalar vi ikkje, men set fram frukt og brus.

Skrevet

150 for en kveld høres ok ut..

Skrevet

Med tanke på at det er et voksent menneske, som attpåtil har har barnepass som jobb, så mener jeg at både, 100,150 og 200 kr for en hel kveld, som nevnes her er LITE.

Da jeg jobbet som assistent i bhg var jeg selv litt barnevakt for familiene der. Jeg fikk betalt 100 kr timen. Man "jobber" tross alt etter arbeidstid og foreldrene kan være sikre på at barnet er i trygge hender hos et voksent menneske som kjenner barnet godt.

Det var en gang jeg passet et barn fra 18 - 01 en fredagskveld og fikk betalt 250 kr. Det syns jeg var småpenger for å ha brukt en hel av helgens kvelder på å passe et barn jeg da også hadde passet hele dagen. Jeg satt ikke mer barnevakt der. Grunnen til at jeg forteller dette er bare for å gjøre oppmerksom på at dersom man ønsker å fortsette å bruke denne barnevakten så er det nok lurt å bli enige om betalingen på forhånd. Hun bruker tross alt fritiden sin.

Dersom det er naboens 15 år gamle datter er det mer greit med feks 200 kr for en kveld syns nå jeg....

Hmm når jeg leser gjessom det jeg har skrevet syns jeg at jeg virker som en grisk persom som bare ville ha mest mulig penger....hahah. Men er ikke det altså, mener bare at det er lurt å bli enige pris på forhånd, og siden det allerede er jobben hennes å passe barnet deres på dagtid så syns jeg at 100 -200 kr er såpass lite at jeg selv ikke ville "solgt min egen frikveld" for dette.

Skrevet

Ja, 150kr til eit voksent menneske som jobbar som barnepassar er lite. Eg ville vel gitt ho kanskje 50% meir pr. time enn det ho får for å passe ungen på dagtid. Synest det høyrest ut som eit rimeleg kveldstillegg.

Skrevet

Jeg betaler barnevakten, som er ei voksen dame - kr 250 for 4-5 timer dagtid,og kr 4-500 om det det er på kveldstid. I tillegg setter jeg selvfølgelig frem forfriskninger, og evt mat..... Hun er fornøyd med det.

100 kroner er ikke noe det i dagens samfunn......et rundstykke og kaffe på kafe koster 100 kroner. de bruker fritiden sin, og i tillegg sikkert bensin for å komme seg til og fra!!

Skrevet

Familien får ingenting, men når lillesøsteren til sambo (på 19 år) passer får hun penger på lik linje med den andre barnevakten vi bruker.

Barnevakten på 17 år og lillesøsteren til sambo får 50 kr. om kvelden/natten, og 40 kr. timen ellers.

Når hun passer fra kl.20-02 får hun 300 kr. Da har jeg i tilleg kjøpt inn brus, pizza og digg :-)

Vil ha voksne jenter som passer ungene mine. Da må jeg gi dem såpass at det faktisk er interessant å passe.

Skrevet

Jeg setter pris at det er noen som kan være hjemme hos oss. Så vi bruker å betale mellom 250-350 for en kveld.

Kyss på panna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...