d",)~^~^~ Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Skulle bade Tulla mi, og i og med at hun nå er så flink til å sitte tenkte jeg at hun kunne sitte alene i balja, uten den der plastformen hun har ligget i siden hun ble født. Hun er 8 1/2 mnd og klarer å sette seg opp selv. Hun var storfornøyd med det, snudde seg litt rundt og lekte ivrig med lekene sine. Jeg benyttet anledningen til å vaske badet. Stod med ryggen til henne og vasket servanten da jeg plutselig hørte en voldsom plasking. "jammen koser hun seg tenkte jeg" og snudde meg for å se. Skal si smilet mitt stivnet fort da jeg oppdaget at hun lå med hodet under vann og plasket med armer og ben i panikk! Fikk henne raskt opp, men var helt skjelven etterpå..... Så, det er ikke lange stunda en skal være uoppmerksom før det kan gå galt... Var bare 1 meter fra, men dette kunne alikevel endt verre....
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Å gode gud........... Tips: Kjøp ett nytt sete til å ha i badekaret. Ett hvor hun sitter. Vi har det, det kostet 200 kr. Hun sitter på en skumgummipute, og har en ring runt magen. Sitter sååååå godt, og TRYGT!!
d",)~^~^~ Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, det kanskje lurt :-) Takk for tips!
Hilde85 Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 vi har sånn antiskli ting i bunnen av badekaret vi:) det funker bra:) ho har dotte bakover et par ganga men da har jeg tatt imot henne...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Å uff, så vondt. Som du sier, er ikke lenge man skal være uoppmerksom nei. Selv blir jeg sittende med minst ei hånd på ryggen til gutten vår når han bader jeg, for han er så ivrig etter å reise seg opp. Så jeg har vel egentlig vært mer redd for at han skulle falle ut av balja enn for at han skulle skli under. Men kan forestille meg at det må ha vært skikkelig ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Ærlig talt! Merker jeg blir veldig provosert.... Hvordan kan du vaske badet når jenta di sitter i badekaret?? Jeg har aldri snudd meg vekk når noen av mine har badet. Fort gjort at det går alvorlig galt.... Håper du har lært nå!!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 ja, det har ho sikkert, utan dette innlegget frå deg.
Libido- Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Så lenge du er i samme rom er det ikke så farlig. Barn kan ligge ganske lenge under vann. Høres litt dramatisk ut, men det lærte vi på babysvømminga. Når de havner under vann, skal en ta de forsiktig opp, så de ikke blir skremt. Da kan de utvikle vannskrekk. En blir jo veldig redd selv så jeg skjønner godt at noen river de opp. Godt det gikk bra =)
Libido- Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Ro deg ned snuppa, barn tåler en liten dukkert =)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Synest ikke det er holdbart å snu seg bort fra ett barn som bader uansett jeg. (selv om det tåler å ligge under vann litt)
Libido- Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Nei dere alle her på dib blir jo så utrolige skinnhellige hver gang noen gjør noe som ikke er etter boka.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 ikkje alle! Eit par-tre sure anonyme svar fekk HI, elles var det jo berre støtte og sympati som vanka. Synd at det få betrevitarane har gitt heile DiB rykte for å vere slik, for dei fleste her er jo veldig greie.
*Lissi* Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er helt enig med Libido at det finnest endel "bedrevitere" her inne. Jeg er derimot enig med anonym her...snur meg aldri vekk fra babyen min når han bader. Livredd for hva som kan skje om jeg gjør det. Overbeskyttende?? Nei, bare redd for det mest dyrbare jeg har.
Luca Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 Du trenger ikke snu ryggen til for at barnet forsvinner under altså. Vi har en badebalje med antiskli, og der sitter lillesnupp så fint å plasker. Jeg satt foran henne og lekte med figurer i vannet, og plutselig sklir hun bare under. Fikk jo dratt henne opp med en gang, men ble ble litt småskremt ja...så det går fort gitt..
d",)~^~^~ Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2006 Helt utrolig at noen blir provosert av at jeg vasker badet! Var jo i samme rom som henne og pratet med henne og hadde masse kontakt. Var ikke akkurat sånn at jeg glemte hele ungen bort mens jeg var nikonsentrtert om å vaske. Men sånn er det jo alltid her på dib, alltid noen som blir provosert av at man tør å stå frem med sine feil og mangler. Jeg mente dette innlegget bare som en påminnelse om hvor raskt det kan gå galt med disse små og at man derfor aldri bør forlate barn alene i badekaret, altså forlate rommet. Jeg hadde riktignok ikke visuell eller fysisk kontakt med henne, men jeg hørte henne jo. Så takk for støtten til alle dere perfekte mødre her inne!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 Såda, skjønner at dette var litt sårt. men det var tross alt bare en anonym som sa noe negativt til deg, alle andre kom med støttende kommentarer. Så syns ikke du skal dømme alle oss her inne på grunn av kommentarer fra en person... (Hilsen anonym lenger opp som følte med deg, og ikke sa noe negativt)
*Lissi* Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 Hadde ikke snudd meg vekk fra barnet mitt. Betyr ikke at jeg er provosert eller en perfekt mamma... Har bare ikke samme meningen som deg.
Luca Skrevet 19. oktober 2006 #19 Skrevet 19. oktober 2006 Det var nå bare en anonym som kom med dette da, så det hadde jeg ikke tatt så veldig til meg... Fin påminner...
Libido- Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 Enig med deg! Har faktisk aldri "klaget" over dette før, men i dag har den ene etter den andre blitt hakket på, fordi de har gjort noe som ikke er etter boka. Enkelte av tingene gjør jeg ikke selv, men jeg forter meg ikke å hakke på de det gjedler fordi. Det er jo så mye vi ikke vet ut fra bare en liten historie. Slik som din feks. At du hele tiden hadde kontakt med henne osv. Måtte bare ha en liten utblåsning, som sagt, er mektig lei av at noen skal være så jækla perfekte. De skulle vært barne tv-verter på 70 tallet! =)
keisergutt 05 Skrevet 19. oktober 2006 #23 Skrevet 19. oktober 2006 Huff var nok en fryktelig ekkel opplevelse for både deg og jenta, men er jo greit at vi lærer av det;) Hender at jeg snur ryggen til i noen sek oxo, men da er jeg på badet. Men vi skulle vel helst satt oss oppi til dem for å være 100% sikker (hehe) Håper det går bra med dere begge nå
Bananamama Skrevet 19. oktober 2006 #24 Skrevet 19. oktober 2006 Uff herregud! Stakkars deg. Skjønner godt du ble skjelven av det ja! Får helt vondt i magen ved tanke på om det hadde skjedd med snuppa mi. Huff.. Men så fint det gikk bra da. Fikk vel ekstra kos utover dagen tenker jeg.
Beama Skrevet 19. oktober 2006 #25 Skrevet 19. oktober 2006 Huffda... var nok en skremmende opplevelse ja... Ting skjer så fort... bra det gikk bra ihvertfall. Men en sånn badestol som er til å sitte i og ikke ligge i er virkelig å anbefale..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå