Gå til innhold

Får man være med å bestemme tid for igangsetting av IVF

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

For de som har vært inne på informasjon og undersøkelse, er det slik at legen bestemmer en tid eller kan man være med å bestemme oppstart, selvsagt i forhold til syklusen da.

Egentlig ville jeg ha begynt" i går" :-) men da jeg har begynt i ny jobb og det nærmer seg jul så er det kanksje greit å kunne få begynt i januar. Ubeleilig å begynne ny jobb forsovidt men jeg måtte bare takke ja til et bra tilbud. Så får jeg ta det som det kommer i forhold til det å starte opp med prøverør for det er ikke noe jeg vil mer her i livet enn å få oppleve å bli mamma igjen. Har en flott sønn på 14 år og etter å ha vært alene i 8 år har jeg møtt mannen i mitt liv. Vi giftet oss for 2 år siden og har prøvd iherdig å få barn.

Men ser at noen skriver at de ikke får begynt før våren når de nå har vært inne til samtale nå i de siste dager. Lurer egentlig hvor langt jeg er i prossessen. Har ventet på ivf i et år så det er jo påtide at det skjer noe.

Ha en god natt

Fortsetter under...

Hei!

Ventetiden på IVF "starter" når søknaden er mottatt på sykehuset. Så søknad må sendes før du er inne i systemet. Dessverre er det ventetid over alt... Hvor hører du til..?

Vet at det er ca et halvt år ventetid på St.Olav, på Rikshospitalet er det enda lengre ventetid... Men hvis alle prøver er tatt hos dere og utredning er gjort, er dere ferdig med det meste av "forarbeidet". Da er det opp til klinikken å sette startdato.

Jeg ville tatt kontakt med legen igjen og funnet ut om søknad er sendt. Hvis den er sendt, så ring sykehuset og mas! Gode erfaringer med det.

Lykke til :o)

Takk for svaret.

Jeg har faktisk kommet så langt som at vi skal til informasjonsmøte og undersøkelse videre på riksen neste fredag. Har abortert noen ganger og måtte operere bort den ene egglederen i for 1.5 år siden pga foster utenfor livmor og siden da har vi vært på utredning. Søknaden ble sendt og mottatt i februar så regner med at vi ligger bra ann. Klokken begynner å tikke bra hva alder gjelder så håper vi får satt igang snart.Jeg lurte på eventuelt hvor lang tid det pleier å ta etter et slik info møte men det er sikkert forskjellig:-)

Får bare smøre oss med tolmodighet. Hadde eggløsning i går så det beste hadde vært om det klaffet nå,ha,ha kan jo drømme. Tenker nok for mye på dette så man blir helt hemmet.

Ha en suveren helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...