Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan man ta nesespray.. Otrivin... Når man er gravid?

Har blitt så forkjølet :(

Ha en fortsatt fin kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke det?! jeg gjør det nå jeg får ikke puste ellers. leste ikke bruksanvisningen ,men det er bare å lese den da, visst du er usikker..

Nå ble jeg litt usikker....!!?

Skrevet

Med måte, og de UTEN konserveringsmiddel sa legen til meg...

Skrevet

Kan vel ta det i de ti dagene som står på pakken. Jeg for min del bruker det nok alt for mye. Jeg blir helt potte tett hvis jeg ikke får otrivin og det har jeg vært i mine to tidligere sv.sk også - er nok ganske avhengig... Jeg synes ikke du skal bekymre deg for å bruke det i en liten periode

Skrevet

Slik jeg har forstått det så skal man være forsiktig med bruk av nesespray. Bruk heller saltvannsspray, selv om d ikke er like effektivt da...:(

Men om alternativet er å ikke få puste så er nok ikke en dusj med nesespray så galt, men har hørt at d ikke er å anbefale...

Kanskej d har noe med at d påvirker slimhinnene våre å gjøre, d er jo ikke så bra når man er gravid...

Skrevet

Hei jeg brukte otrivin i mine tidliger svangerskap da jeg var veldig plaget med tett nese. Ofte så blir man veldig sår i nesen av å bruke den for voksne så jeg brukte den for barn jeg. Funka godt det og er mye mildere

Ha en riktig god bedring :-)

Skrevet

Man skal ikke bruke nesespray for lenge av gangen heller, da kan man faktisk oppnå motsatt resultat, nemlig at man blir tett i nesa av sprayen. Så alt med måte.

Skrevet

HALLO

jeg bruker nesesrpray hver eneste dag...er konstant tett i nesen pga disse flotte hormonene;)

jeg går til spesialist pga lavt stoffskifte og han sa at jeg bare kunne bruke det...MEN

zymelin er litt mildere enn otrivin...og jeg bruker styrken for barn bare for å være litt forsiktig..

men nå er det kommet en saltvannsspary som er saltere enn vanlig...denne er å ANBEFALE....

ellers lykke til..hilsen ei som må regne med å være tett i nesa i 5 mnd til...

Skrevet

Man bør ikke bruke otrivin eller naso, men man kan bruke rhinox og zymelin slik det står på pakningsvedlegget.

Skrevet

Saltvannsnesespray kan du fint bruke, men det som jeg selv bruker er å smøre camphorathum under nesen, det løser nesen ganske kjapt og det svir heller ikke oppi nesen som nesespray ofte gjør. Bare ikke få det inn i øynene da! ;)

Skrevet

Oj da skal jeg på apoteket iallefall;)..

Skrevet

er ikke anbefalt å bruke nesespray da virkestoffene går i blodet og dermed til barnet... jeg spurte både lege og apotek om dette og ingen av de ville anbefale det,men (det er alltid et men...) det var deres mening om saken.. var skikkelig tett en periode da jeg var forkjøla med masse hormoner.. nå er jeg bare middels tett hele tiden (artig)

Skrevet

Var potte tett de siste 6 månedene forrige gang, og det samme nå. Både jordmor og lege har sagt at jeg godt kan bruke en spray før jeg skal sove hvis alternativet er å ikke få sove. Gjør som andre her og bruker barnespray. Sist gang ordnet det seg av seg selv, på barsel behøvde jeg ikke å bruke spray, og har ikke brukt det siden. Ikke før nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...