Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 dette er vanskelig, men vil gjerne ha litt tilbakemeldinger fra dere her inne, om noen vil... Min samboer og jeg er ganske forskjellige, og da vi traff hverandre var jeg veldig i tvil om det kunne bli oss. Han overtalte meg, mente forskjeller var fint, og argumenterte med at vi hadde det fint sammen. Det var jo sant. Jeg gjorde det veldig klart for han at jeg ønsket barn, flere barn, og at drømmen var et tradisjonelt familieliv.Dette mente han ikke var noe problem, selv om han har barn fra før. Nå har vi ett barn sammen, jeg ønsker flere, men ikke han. Føler meg litt lurt, og synes dette er leit. Er ikke så ung lenger, og kan ikke vente mye lenger hvis jeg skal ha flere barn. Forholdet er dessverre ikke så godt som det var, vi er litt "slitne", og jeg ser at innerst inne har vi ikke helt de samme drømmene med livene våre. Har kanskje ikke fått så mye tid til å ta vare på forholdet vårt den siste tiden. Hva ville dere gjort?? Noen med erfaringer med situasjonen når en vil ha flere barn og ikke den andre??
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har egentlig ikke samme erfaringer som deg, for vi har vært enige om ca antall barn, bare litt uenige om tidspunktet (jeg var mye kjappere klar for nr 2 enn han var). Jeg har vel vært den som har gitt meg (venta ett år fra jeg var klar til jeg fikk lov å prøve) men presset litt på på slutten av praktiske grunner (hvis jeg fikk samme plager i svskap nr 2 som i nr 1 så var det greit å planlegge tidspunkt litt feks). Men hvis du føler at forholdet skranter litt så ville jeg uansett anbefalt deg å vente. Jeg syns det har vært en "påkjenning" for forholdet å få barn. Ikke selve det å bli fler, men fordi hverdagen blir så mye travlere. Er man ikke samkjørt fra før av da så kan jeg forestille meg at utfordringene blir enda større... Forstår likevel godt at du føler deg litt lurt og dette bidrar vel kanskje også litt til at grøfta blir litt dypere, har dere snakket rett ut om akkurat det?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg syns det er veldig viktig å være enige om hvor mange barn man skal ha før man blir for engasjert i ett forhold og i allerall før man begyner med nr 1. Jeg og min daværende kjæreste snakket mye om hvordan vi så for oss fremtiden og ble enige blandt annet om hvor mange barn og når vi skulle begyne og hvor langt mellomrom vi skulle ha. Nå er vi gift har en unge og skal snart begyne prøvingen på nr 2 og siste unge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå