Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Eg hadde tenkt å kjøpe Brio si lær-å-gå-vogn til knerten, men så kom mamma meg i forkjøpet og kom på besøk i dag med ei plastsak forma som ein bil, med ratt og greier, og med eit solid, høgt handtak å halde seg fast i. Ikkje heilt etter min smak, då, men eg hadde ikkje hjarte til å seie noko, verken for mamma eller knerten si skuld, for bilen vart POPULÆR! Han er stødig, tippar ikkje så lett som Brio-vognene, der er to høgder å halde i på handtaket, og så er der ein kasse til å leggje leiker oppi og som han også kan sitje på. Det er vel den siste funksjonen som ikkje vert anbefalt? Men sånn bortsett frå det estetiske; er det verre at guten min øver seg på å gå med ein slik plastbil enn med ei Brio-gåvogn? I så fall: kva er den store skilnaden? Tullar litt, altså, vi kjem til å behalde henne uansett kva folk her inne måtte meine. Men er ho innanfor det fysioterapeutane går god for? Nokon som har peil og/eller ei meining?
MintCondition Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Hihi, det går greit for meg altså Jeg tror peonget er at så lenge det er ting de støtter seg TIL og ikke henger i, så er de fysio-godkjente. De gåstolene går jo rundt hele ungen, så man putter de oppi liksom.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2006 aha! nei, då har vi nok berre eit estetisk problem...og det får vi heller leve med;)
d",)~^~^~ Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Vi hadde både en slik bil og en Brio vogn da gutta var små. Vogna kunne stilles inn slik at hjulene fikk en treghet slik at den ikke bare trillet av gårdemed barnet på slep. På bilen var det ingen slik funksjon så de måtte egntlig kunne gå når de mestret å "gå tur" med den. Og apropos gutteleker og estetikk; bare vent til Bionicle og Hulken står på ønskelista, det er ikke akkurat vakre leker!
børdi Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 jenta mi har en sånn fisher price gåbil sak, men den trilla så fort avgårde, så vi kjøpte en sånn brio vogn i tillegg, for den kan man stramme hjulene på, sånn at den ikke triller så fort avgårde.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, eg fryktar det verste;)! Huff, har teke til å grue meg til Kaptein Sabeltann-epoken alt! Der er ein slik stoppar på bilen, slik at han ikkje tippar, men eg veit ikkje om der er slik tregheitsfunksjon. Får håpe det, for sneipen her vert nok sur viss han ikkje får leike med nye-bilen sin!
d",)~^~^~ Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Må bare si at Kaptein Sabeltann er vakker sammenlignet med alle de fæle figurene gutta mine ønsker dseg til jul..... Og du må jo bare la han leke med bilen, mente bare å gjøre oppmerksom på at det ikke er sikkert den er så fin å LÆRE å gå med da den krever god stødighet og kontroll over bena av barnet. Men øvelse gjør mester!
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2006 han går neeeesten, då....og vi kjem jo til å vere her og passe på at han ikkje slår seg helselaus på den bilen. Vi vil jo få med oss at han tek sine første skritt, så vi vaktar over han som haukar kvar gong han reiser seg opp for tida:). Så det skal nok gå bra. Men eg trur eg hadde kjent meg litt tryggare på ei Brio-vogn, ja.
05-10-15 Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Gutten min fikk også en sånn billig gåbil. Han har brukt den veldig mye, men ikke til det den egentlig er ment til. Men direkte vakker er den ikke. La gutten kose seg med bilen, og kjøp heller ei brio gå-vogn til å lære å gå med.
Luca Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Ser du har fått bra svar her, men komme med mitt også:-) Snuppa her har en slik bil som dere fikk i tillegg til Brio sin. De har nesten to forskjellige funskjoner, så det kan hende du finner ut at dere kjøper den andre også. Den bilen er ikke så stødig, og barnet bør gå greit. Den stopperen tror jeg ikke holder igjen, hvis han får skikkelig fart og faller bakover. MEN, den er veldig morom å leke med og er faktisk den leken snuppa her på 2 år leker mest med. Putter ting i og raser rundt. Så dette er altså en ting som fenger lenge. Hun fikk den til 1-årsdagen sin og gikk da hun var 10 mnd...altså gått en god stund da hun begynte med den. Gåbilen fra Brio er en stødig vogn som barnet har faktisk god nytte av å bruke når det begynner å gå. Snuppa fikk den da hun var nesten 10 mnd, og raste avgårde med den. Hun falt sjelden, så den var genial. Brukte den lenge, for morsom å putte ting i, men ikke så fengende som den bilen hele tiden har vært. Har funnet fram Brio-vognen til lillesnupp på 9 mnd nå, men hun farter ikke så mye med den akkurat:-) Så jeg vil faktisk påstå du vil ha nytte av begge to.-)
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2006 Å, så kjekt! For eg har så lyst på Brio-vogn, og no fekk eg eit påskot til å kjøpe ei utan å fornærme mamma:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå