Gå til innhold

Hvor mye luer/halser og votter trenger jeg??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker trollvotter og har et par reservevotter i fall de skulle bli våte. Det skjer så og si aldri. I tillegg har jeg ullvanter han kan ha inni. Kan anbefale ReimaTec votter også. Troll og Reima koster 300 kr paret, men er absolutt verdt det. Billigvotter har jeg gitt opp. Har også to halser. Har kjøpt på HM en fin med fleece inni. Har også en som er bare fleece. Av luer har vi en hettelue i ull samt en hel haug andre luer i forskjellige farger og fasonger. Han har dilla på luer, denne 4 år gamle gutten. Foreløpig bruker jeg bare ei tynn lue og ingen hals. Jeg begynner ofte med bomull eller fleece på høsten og kjører på ull utover vinteren.

Spørs vel litt på aldern det!

Dattern min er 2.5 år. REima Tec votter anbefaler jeg IKKE - de er stive for ungen å bevege hånden i (sikkert bra t større unger)

Erfaring ifjor sa meg at Troll er bra samt Pekkas Kasin (disse to er vel rundt 300,-) Og så hadde jeg 2 par HM votter som jeg tok impregneringspray.

Samme votte system i år. Er det tørt ute så er HM vottene varmest erfarte jeg :o) - men våt snø er nok de dyre best desverre !

Luer - 2 Kivat finnlandshetter, 1 REima finnlandshette, 1 Kids Cap bevernylon oluf lue m pels, 2 tynnere ull finnlandshetter til å ha i vognen når sover eller hviler

2 løs halser (bruker mest finnlandshetter da har man jo allt i ett !

Legger da i bhg :

2 par votter , 2 tykke luer , 1 tynn lue til sove, ullvotter til sove og en løs hals til kalde dager !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...