Gå til innhold

Er det mange som fullammer utover 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elller begynner alle med litt fast føde da? Er vel naturlig å begynne å introdusere grøt, men hva med middag, fruktpurè ol? Bør man begynne og introdusere det når de er 6 mnd og??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter 6 mnd begynner barnets jernlager å bli såpass redusert at det trenger føde utenom morsmelken. Du kan introdusere både grøt, middag og fruktpuré. Grøt kan de jo til og med spise fra 4 mnd alder.

Skrevet

Jeg trodde jeg kom til å måtte fullamme utover seks mnd, for hun ville ikke ha grøt eller fruktpurè. Tenkte at hun sikkert ikke trengte det ennå og hadde egentlig ikke noe imot å fortsette fullamming, men jeg var litt bekymret over at hun bare klarte å holde seg våken i to timer av gangen før hun ble trøtt og grinete. Det er jo et tydelig tegn på at hun trenger mer energi... Men grøt? Nei.

Så prøvde jeg bare av nysgjerrighet å gi henne en brødsmule med litt snøfrisk på, og det ville hun ha mer av! Så her ble det ingen suksess med introduksjon av grøt, men vi har begynt med en halv skive speltbrød med leverpostei eller snøfrisk til lunsj og litt grønnsaksmos til middag. Det hender jeg klarer å lure i henne litt grøt om kvelden hvis hun er skikkelig sulten.

Skrevet

Lillegutt er nesten 9 1/2 måned og fullammes - vil ikke ha fast føde - og vi har prøvd det meste av alle sorter.....

Man må ikke starte med grøt - hvis en vil prøve fruktpure el middag / grønnsaker er det greit. Start med en og en ingrdiens i tilfelle reaksjoner - og øk sakte så magen tilvennes.Se ellers tråden Anbefalinger for spedbarnsernæring........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...