Gå til innhold

Bekkenløsning sent i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ganske fin graviditet så langt. Noen vondterier men alt i alt har jeg hatt det bra hellt til siste ukene. Da fikk jeg vondt mellom bena. Skambenet kalles det vel. I dag er det så vondt at jeg har ikke kommet meg noen vei.Har bare 2 dager til termin. Er det flere som har det slik? Lurer også på gir smertene seg etter fødselen? Blir jo slitsomt med en liten baby men disse smertene.

Hodet til gutten har festet seg delvis i følge jordmor. Har hørt at bekkenplagene ofte blir bedre etter hodet fester seg men det har ikke skjedd så. Fikk tips om noen øvelser som jeg kan gjøre slik at det er lettere for bebyen å komme nedover i bekkenet. Øvelsene har jeg gjort men bekkenet er blitt bare verre. Noen tanker rund dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter dette. takknemlig hvis noen kan svare. litt oppgitt med smertene...

Skrevet

Ikke alle merker bedring når hodet fester seg. Forsøk å hvile mest mulig. Gå med små skritt og ha bena mest mulig samlet. Kan kanskje ha en lindrende effekt om du trykker forsiktig på de ømme punktene i symfysen. Lykke til videre, håper plagene gir seg etter fødselen!

Skrevet

Jeg har 3 uker til termin, og fikk bekkenløsningssmerter fra symfysen denne uken... skal vel ikke klage når det kommer så sent, hehe :) Fikk beskjed om å roe ned trening, korte skritt og være forsiktig. Men kunne fortsatt trene da, bare være bevisst på å ikke stresse bekkenet.

Samlede ben er visst bra.

Skrevet

flott. takk- skal nok holde ut ;-)

Skrevet

Hei! Jeg har termin i morgen, og har også hatt vondt den siste uka i bekkenet. Snakket med legen min i går som sa det var helt normalt når det begynte å nærme seg. Og det med at hodet har festet seg presser jo også på bekkenet.

Mamman min sa også at hun hadde begynt å få vondt i bekkenet ca en uke før jeg ble satt igang, så hun kunne ikke hjelpe meg med ca hvor lang tid jeg ville gå sånn her før jeg fødte.

Var også hos fysioterapauten min i dag, som anbefalte å gå med krykker, for å avlaste bekkenet den siste tiden, og også hjelpe barnet med å bli dyttet nedover.

Håper du fikk litt svar her, og lykke til videre!

Skrevet

takk. har vært bitte lite gran bedre i dag. ser at vi har samme termin dag. foreløpig skjer det lite her. lykke til tl fødselen ;-)

Skrevet

Jeg har ni dager til termin, og har hatt det helt greit i forhold til bekkenet.. har kjent det i korsryggen/sete hvis jeg har støvsugd osv.. men har ikke klaget over det. Men nå har jeg fått noen alvorlige smerter bak venstre sete muskel/bekkenet.. Men vi skal vel ikke klage når det kom så sent;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...