Gå til innhold

problemer med legging av 2 åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har ein gutt på to år som har slått seg heilt vrang når han skal legge seg. Etter at han begynte i bhg i høst nekter han å legge seg, men dersom vi sitter ved senga hans går det greit. Ofte våkner han igjen når vi prøver å liste oss ut. Han våkner også om natta og hylskriker og får da ligge i senga med oss. Da sover han heile natta. Vi håper at dette skal gå over snart og vi har også ein mistanke om at det er det at han har begynt i bhg som gjer det. Han sover 1 time når han er i bhg, men de to dagene der han er hjemme sover han ikkje på dagen. Da slokner han på kvelden men pleier likevel å våkne på natta. Det går forsåvidt greit, men det hadde vært greit å høre fra noen som har opplevd noe lignende om dette er noe som går over snart, eller om vi må finne ein god metode for å få han til å legge seg og sove godt natta gjennom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde også en sånn periode når snuppa på 2 år begynte i barnehagen. Nekta å legge seg og det var bare hyl og grin. Også på natta. Eneste vi gjorde var å gå inn til henne med jevne mellomrom å trøsta. Ga smokken. Og gikk ut igjen. Var hjerteskjærende mens det pågikk. Men etter en ukes tid så var vi tilbake i de gode gamle søvn rutinene.

Ville ikke tatt han inn i senga deres,det blir bare en dum uvane.

Håper det løser seg snart.

Klemmer fra

Skrevet

gi den tryggheten barnet trenger dere.gjør vel ikkenoe om det trenger mer kos en periode.min var og slik og fikk komme når han trengte det inn til oss.ble ingen uvane av dette,men han trengte oss litt ekstra i en periode.nå er han trygg igjen og sover helt fint!hvis leggetiden drøyde veldig begynte vi leggingen litt tidligere.

er det slitsomt så tenk på at de faktisk bare er små en gang og at alt går i perioder.husker selv hvor koselig det var å få komme i senga til foreldrene mine og sove trygt og godt der.mamma holdt meg også i hånden til jeg sovnet.bare koselig det vel!!!

Skrevet

Min gutt på 2 år gjør akkurat det samme.. han nekter nekter å legge seg i sin engen seng, jeg legger han ned, han begynner å gråte, jeg synger en sang stryker han over panna og holder hånda hans.. han skriker bare mer.. sier batta gla i deg, og går ut. og da kommer hylinga.. fatter ikke, han var ikke slik før han begynte i bhg. Så nå ligger han sammens med meg i sengen, og nekter å bli lagt tilbake i sin egen seng.

Så da blir det lik foreløpig. han sover hel natten også:)) Så jeg orker ikke stresse med dette, han får legge seg i sin seng når han føler seg trygg og klar for det.

Dem kommer nok over det, skal du se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...