Mamman til Brage Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Sønnen min er i dag 9 dager gammel, og vi sliter litt med amminga jeg har vært veldig usikker på om han får i seg nok mat, vi var på helsestasjon i dag og da hadde han gått opp 20gram siden vi reiste fra sykehuset, det er jo ikke akkurat mye:( Han er veldig frenetisk når han blir lagt til puppen og suger seg fast og slipper flere ganger før han slår seg til ro. Så suger han effektivt i et kvarters tid før han sovner, og da kan han sove alt fra 1-4 timer, og mange ganger må vi vekke han når det er gått 4 timer og bruke flaske på han for han bare sovner til puppen. Men puppene lekker jo som bare det klemmer jeg vorta så spruter det. Og når han er våken så er han veldig våken og fin og. Vi har gitt litt MME i 2 ganger i går og 2 ganger i dag i tillegg til MM og nå har han sovet masse, går nesten 5 timer mellom hver gang han våkner av seg selv Hehe dette ble mye greier, burde jeg bekymre meg??? Skal veie han igjen på Mandag. Jo også har han begynnt å flasse litt i huden er det normalt???
Bella mamma Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Suger han bedre på den ene siden enn den andre? Hører /ser du at han svelger når han suger? Det sa hs til meg da jeg var bekymret for at han ikke skulle få nok.. Se etter om han svelger og hvor ofte han gjør det, så er det litt lettere å se om han får i seg noe.. Det at han flasser litt i huden, er helt normalt, tror jeg! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Hvorfor gir du mme? Kan du ikke bare pumpe deg? Går å fryse også vet du:) Nå er jo sønnen din veldig nyfødt, så det kan hende det med amminga går seg til. Om han sovner til puppen kan du prøve å kile han under føttene, på haka, dra ut puppen litt, stryke inni hendene..prøvd det? Da suger de som regel mer. Prøv også å gå på stellebordet å kle av han litt så han våkner, og så amme når han er våknet da:) Lykke til:))
Mamman til Brage Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2006 Tusen takk for svar han har fått litt mme fordi det har ikke virket som han har fått i seg mok vært veldig urolig og prøvd å sutte masse på hendene, har ikke hjulpet med snokk eller lillefinger. Har prøvd å pumpe og men det kommer ikke noe særlig. Virker ikke som jeg klarer å aktivere utdrivningsrefleksen helt. Vi driver å klyper kinna, tærne, kler av osv men han sover like herlig, våkner etterhvert men da må vi holde på i en halvtimes tid i allefall. Er spent på mandagen da da får vi liksom se. Blir jo litt bekymret da når det gjelder hva dem får i seg ogsånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå