Mamma te 2 Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 jeg ha problemer med at jeg våkner om natten av at jeg har kramper i beina. Da må jeg bare hoppe ut av senga å tråkke på foten. (er nå i uke 31, så det er ikke så lett å bare hoppe ut av senga lenger) Er det andre som har problemer med det? Og er det noen som har et godt råd eller to?
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har fått tips om å ta kalsium tilskudd. Har gjort det under alle mine 3 svangerskap og krampene i beina om natten har alle ganger forsvunnet. Har også glemt å ta kalsium noen dager og fått kramper igjen. Etter å ha startet med kalsium igjen har det blitt slutt på krampene.
hønsemor Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har samme problemet, men kan love deg at når krampen kommer er jeg ute av senga på rekordtid. Jeg glemmer alt annet og det eneste jeg tenker på da er at jeg må stå på den foten og det litt KJAAAAPT! Er i uke 36. Et gammelt kjerringråd er å knytte en ulltråd rundt foten om natten, så skal krampene holde seg borte. Må innrømme at jeg ikke har prøvd dette...
Mamma te 2 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2006 kalsium tilskudd, får jeg kjøpt det på apoteket? Hjelper det samme dage som en tar det?
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Du får kjøpt kalsium tilskudd på apotek, helsekost og sikkert i endel dagligvarebutikker også. Får håpe det hjelper for deg også.
Mamma te 2 Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2006 takk for rådet, ska kjøpe det i morgen.
Jaguara Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Kjøp cal-mag citrate 1:1 (tror det er det det heter) på helsekost butikk. Har fungert utmerket på meg!! Spiser 3 kapsler om dagen.. Krampene er helt borte!
mamma til 3:-) Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Var veldig plaget med dette jeg og, spurte legen og han anbefalte magnesium. Kjøpte Nycoplus sine tyggetabletter, har tatt 2 om dagen og ikke kjent mer til krampene etter at jeg begynte med de:-).
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Magnesium + Kalsium = Krampefri!!!! Glemte å ta "pillene" 1 dag, og krampa tok meg igjen!!! Jeg hadde helt syke kramper, datt ut av senga og greier, lå og vrei meg i smerter i et par minutter... Fælt var det. Spør på apoteket, de gir råd til hvor mye du trenger å ta. Jeg f.eks drikker ikke melk, så jeg må ta endel kalsium for å veie opp :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå