Gå til innhold

Noen venner av meg og litt familie sier det er for TIDLIG å begynne med innkjøp nå?!!!!

Anbefalte innlegg

er det det da?

virker som de fleste har begynt... vil helst ha alt klart snart jeg(termin 24 des..)

virker som de eldre som sier dette til meg sier det fordi " noe kan faktisk gå galt"... men herrrregud.. tenk om alle tenkte sånn a?

Fortsetter under...

Litt spesielt siden vi har termin desember også da. Mye annet som skal ordnes når jula står for tur.

Har det meste klart, mangler bare litt tøy nå.

Leste et sted at de anbefalte at vi pakket bagen rundt uke 30. Resten burde jo beg å bli klart da også.

Og ikke minst for det kan jo hende du ikke orker å fly rundt å handle å styre når termin nærmer seg heller.

Det er det dummeste jeg hørt! Angrer faktisk litt jeg, på at jeg ikke begynte tidligere, for nå sliter jeg så med bekkenet, at jeg ikke orker mer enn 2-3 butikker på senteret, før jeg må hjem igjen. Å utsette all shopping til permisjonen starter, det hadde ikke jeg gjort i alle fall..

det mener jeg og..

blir litt lei meg jeg, når de sier at jeg burde vente litt.. jeg har ventet lenge nok, syns jeg.. i tillegg skal jeg flytte i starten av des. da syns jeg det er greit å ha kjøpt inn tingene jeg skal ha der, så jeg slipper å gjøre det i tillegg da, når jeg er høygravid..

Annonse

For noe tull! Kjempelurt å gå i gang med innkjøp nå!!! Jeg har termin 14 des. og føler meg lettere stressa... mangler enda en del ting... Har så lyst å være ferdig og ha alt klart :o) Da skal det bli deilig å slappe av! Føler meg også litt tung nå til å løpe rundt i butikker...har bestilt litt på nettet. Lurt:)

Jeg synes i grunnen det er i overkant frekt å fortelle gravide at "noe kan faktisk gå galt".. alle gravide VET jo dette, og er det noe vi frykter, så er det nettopp dette!!

Drit i dem!! - det er IKKE for tidlig å starte med innkjøp!

Hei på deg!

jeg har også termin på julaften, og jeg har begynt å handle inn. planlegger at alt skal være ferdig til 1.desember julegaver inkludert.

greit å ha ting klappet og klart i tilfelle man føler seg fryktelig tung og sliten og kanskje ungen har planlagt å komme før tiden.'

så kos deg med shoppinga du=)

Nå veit ikke jeg hvor gamle disse er som har sagt dette til deg, men mamma sa til meg at når hun fikk oss barna, så skulle man ikke kjøpe noe før fødselen pga dette bragte ulykke. Det enda bl.a.med at det var pappa som ordna med barnevogn når mamma vart innlagt,- en rød fin en til eldstesønnen (..mamma var ikke helt fornøyd med den nei...).

Det KAN selvfølgelig gå galt nå, på samme måte som det KAN gå galt like før og etter fødselen. Men sjansen nå er så stor for at alt går bra, at jeg syns absolutt du skal kose deg med innkjøpa nå jeg. Ikke sikkert du har så veldig lyst å fly i butikker i desember, med minusgrader, bekkenløsning og julestressa folk overalt!

Nyt det nå om du har lyst!

det skal du bestemme sjøl!

det er ditt liv, og du er voksen nok til å få barn, og da er du voksen nok til å ta egne avgjørelser!!

ikke bry deg om hva familie og venner mener!!

det er deilig å kunne tenke på at man snart er ferdig, for da kan man jo konsentrere seg om julegaver (og flytting for din del). pluss at det ikke blir så himla dyrt!! (tenker på alle utgiftene kommer samtidig..)

knotete skrevet, men håper du skjønner hva jeg ville fram til :)

klem, og lykke til!!

Annonse

jeg var på ikea i forrige uke (var 33 uker ),skulle også innom noen andre butikker også.

var innom ikea i 45 minutter,så begynte jeg å få kynnere.

det var ikke noe alvorlig,bare ubehagelig.

å da vi var innom den siste butikken,så føltes det som om jeg skulle krysse nord-polen´og syd polen. hadde det helt jævlig.. men er gla jeg fikk handlet det siste.

kunne ikke forestille meg å vente noen uker til, da hadde jeg aldri fått handlet inn noe som helst.

forrige svangerskap så hadde vi kjøpt alt sammen, men hadde ikke pakket ut noe som helst.

alt var i esker. noen av baby klærne var vasket.

så mens jeg lå på sykehuset med dattern min,så monterte svigerfarn min alt sammen.

men denne gangen er alt sammen allerede klart.

å hvis det går galt,så går det galt.

så får man ta det derfra.

men selvfølgelig går alt bra.

Er nok noe som henger igjen fra gammelt av dette her. Mamma fikk ikke lov av sin mor til å kjøpe inn noe som helst (!) før jeg ble født, og det var visstnok ganske slitsomt i etterkant... Svigermor har ikke kjøpt noe til baby'n enda for hun vil vente til hun ser at alt er bra (min mor og tante derimot konkurrerer nesten om å kjøpe klær:-) )

Sjefen min på syns jeg er skikkelig sær som passer på hva jeg spiser og drikker (feks. spiser ikke rødt kjøtt, spekemat eller drikker noe alkohol), men ble veldig overrasket når vi begynte å shoppe til bebisen. (Kan det være en liten sammenheng der???)

Vi har lånt en del klær o.l. av venner men resten er kjøpt brukt, det hadde jo ikke vært mulig hvis vi hadde ventet til bebisen kom! Da måtte jo alt ha blitt kjøpt nytt, jo. Og det blir ganske dyrt - spesielt i desember!

Så - løp og kjøp:-) Og kos deg masse:-)

Tror du kan begynne nett når det passer deg eg... selv gjorde jeg unna det meste i sommer. men det var fordi jeg fikk en god del.

Men personlig vil jeg vere ferdig med alt før julekaoset starter i butikkene.. har til og med begyntet med juleinnkjøp for å slippe det kaoset rett før jul og med gigantisk mage..

Vet dere hva jordmor presterte å si da jeg var der for en drøy uke siden da? Jeg fortalte at vi hadde kjøpt oss nye garderobeskap og et par kommoder for å få plass til mer klær, babyklær osv + at j eg hadde begynt å vaske litt av klærne. I tillegg er de største tingene i hus (seng, stellekommode etc). "Er du nesten ferdig, du har jo god tid igjen da!"

Jaja, mulig det, men har termin 7. des., og ser ikke helt sjarmen i å vagge rundt i butikker under julehandelen med bekkenløsning når jeg er høygravid... :)

Mangler fremdeles noen ting, men er jo greit å ha noe å ønske seg av foreldre etc...eller kjøpe senere. Men jeg merker at redebyggerinstinktet er sterkt, og jeg skulle gjerne hatt både reiseseng, brystpumpe og babycall i hus også...hehe ;)

Nei, herregud, er da naturlig å ønske å ha ting i orden, så bare kjøp i vei du. Sånt prat om at ting kan gå galt syns jeg bare er teit - ingenting er sikkert her i livet men man kan da ikke gå rundt og tenke sånn hele tiden. Det går da som regel bra! Shop til you drop ;)

Hadde jegvært deg, hadde jegbegynnt å handle ganske fort!!

Jeg har også termin på juleaften, og har fikset det meste. Alle tingene vi har kjøpt står på lageret i butikken enda, fordi jeg ikke ser noe grunn til å ta det med hjem enda, men det er hvertfall i boks. kan hentes når vi vil!

Tiden frem til jul går kjempefort, og når du blir høygravid er det ikke så mye du orker!!

Og en annen ting er jo det at du burde følge med på salg, det er det mye av om dagene!!

Selvfølgelig "kan noe gå galt" men mest sannsynlig går jo alt bra, og da må jo faren shoppe og styre mens du og babyen ligger på barsel. Det er jo koselig å handle sammen, og gjøre klart for babyen:)

Det kan jo også hende at du føder 3-4 uker før termin da!!

Heia!

Ikke hør på det de sier, er bare sånn som de slenger ut av seg. Mamma og mormor er også sånn, det som kan vente får vente. Men bare kniper igjen øra jeg.

Men nå kan det jo sies at jeg ikke har kjøpt noe særlig selv enda da. Men det er ikke fordi jeg er redd noe skal skje med ungen, men jeg husker fra jeg gikk med 1 mann hvor kjedelig siste delen av svangerskapet var, var møkk lei av å gå å vente. Å jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort om alt var klart å jeg skulle gått rundt bare å venta. Synes det var deilig å ha baby ting å susle med siste tiden.

MEN alt detter jo veldig individuelt, folk er jo forskjellig her også som på alle andre området.

Jeg har termin 27 desember, og tenker jeg begynner så smått om noen uker.

Lykke til med forberedelsene og kos deg MASSE MASSE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...