Gå til innhold

Oktober: "Skummelt" på Din Baby


Nicita73

Anbefalte innlegg

Logget meg inn på Din Baby, men syntes det var litt skummelt der, ingen kjente navn heller...kan jeg få være her litt til, please:)

Noen med barn fra før som kan hjelpe meg?

Min lille sønn på 5 dager har vært en engel siden vi kom hjem i går, han våknet kun en gang i løpet av natten etter mat, men fra kl 14 i dag har han skreket så intenst, bæsjet 4 ganger og prompet masse, tydelig veldig vondt i magen. Jeg har ikke spist noe som skal virke inn på hans lille mage, syntes også han var slappere til morgenen i dag enn ellers. Han har ikke feber. Burde jeg ta kontakt med barsel? Eller skal jeg slutte å være hysterisk og se det ann til i morgen? Han sover som en stein nå.

Veldig glad for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, gjerne vær her og hold oss med selskap ja ;) Har en jente på snart to år så har litt erfaring da. De sier ofte at spebarn får "overgangskatarr" eller hva det nå heter, tarmene må venne seg til melken osv. ka gi irritasjoner men er vanlig og ufarlig. Men... Ingen kjenner bedre ditt barn enn deg selv og er du i tvil er det bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Jeg følte i alle fall selv at jeg fikk mange trøstende og hjelpsomme ord fra helsesøster og lege, men snuppa var det i grunn aldri noe i veien med... ;) (heldigvis) Vi er bekymret & slik er det bare, men en lege vil vel og si: Se det an litt til......

Lykke til, håper magen er bedre nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nicita73!

Gratulerer med gutten:) og velkommen inn på dib! (hvis du ikke husker meg; jeg hørte til på oktoberklubben, men ble ks i september i stedet, men kikker jo innom her for det..)

 

Jeg syntes også det var litt skummelt på dib i begynnelsen, men det går seg til vet du... Etter et par uker på bim fant jeg ut at jeg ikke hadde så mye her å gjøre lenger, og det ble naturlig å logge på dib i stedet:)

 

Over til ditt problem:

Har babyen bek enda? Jeg (og flere på barsel samtidig med meg) slet med babyer som skrek mye dag 3-5, det var magevondt og hyyyyyyl... Dette var overgangen til vanlig bæsj, og er slitsomt for baby. Hjelper å stryke/dunk litt på rumpe/korsrygg, evt sirkelbevegelser..

 

Kanskje det er dette problemet dere har?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer snart jeg da, og ser etter deg, så får du "holde meg i hånda" til jeg blir varm i trøya hi hi.

Det var nok bare en dag med mageknip, i dag er han helt fin igjen,bare sover, spiser og ligger å titter på mammaen sin:)

Men man blir rimelig fortvila når de skriker og skriker, og ingenting hjelper.

Ha en superduper helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten.

Dersom han får mye mavevondt kan det hjelpe med noe som heter "Minifom", snakk med noen på apoteket. Det hjlap mye på gutten min da han var liten.

Jeg har termin i morgen og håper å kunne "joine" dere på DIB snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...