Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Er det noen som vet om behandling hos tannlege ( boring ) kan fremskynde fødsel?
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Tror ikke det... Har vært hos tannlegen og tatt både bedøvelse og borret jeg, og hun sa ingenting om det, men da var jeg ikke så langt på vei heller...
hønsemor Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Er det ikke sånn at vi skal unngå bedøvelse når vi er gravid? Og så selvfølgelig røntgen...
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Var hos tannlege forrige gang jeg var gravid og da de så magen min ville de ikke gjøre noe annet enn å pusse tennene. Røntgen var utelukket, så det ble litt pussing, også måtte jeg tilbake etter at babyen var født. Fikk tannlege-innkalling for litt siden, men denne gang ringte jeg å fikk timen utsatt til etter fødselen.
hønsemor Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Akurat samme skjedde med meg sist gang!
mara 28.11.06 Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Min tannlege ville hverken ta røntgen eller stelle tenner nå som jeg er gravid, men var inne til en time og bare "så over" uten å gjøre noe. Så får vi ta et skikkelig besøk da ungen er født!!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg var hos tannlegen for 2-3 uker siden og jeg fikk både lokalbedøvelse og han borret. Det var et akutt tilfelle siden jeg brakk av halve jekselen så fyllingen "datt utover". Ingen problem å gå til tannlegen å fikse noe hvis det er noe som plager deg eller du har vondt, men hvis det bare er "får å gå til tannlegen" liksom, så vil han nok be deg komme tilbake etter at babyen er født. Det var i hvertfall det min tannlege sa til meg.
Bizzi Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg var hos tannlegen i går med et akutt tilfelle, har fått betennelse i en rotspiss og har puls i tanna for det gjør så vondt. Fikk ikke ta røntgen eller penicillin eller gjør noe med det før etter jeg har født. Tannlegen sa at vi kunne få fødsel i tannlegestolen Er 39 uker i dag så jeg vil helst ikke gå over tiden.. kommer til å bli gal av smertene vist det ikke gir seg litt.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Hm... skummelt. Jeg har vært hos tannlegen og fått rotfylling, bedøvelse og borret flere ganger og tatt bilde av tennene. Var ca halvveis i sv.skapet og tannlegen sa at det ikke var farlig.Røntgenstrålene de bruker er så "lokale" og svake. Ble litt engstelig jeg nå.
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 21. oktober 2006 #10 Skrevet 21. oktober 2006 Du kan så absolutt ta røntgen.. De få strålingene som kommer når du tar bilder er ikke farlige, da kommer det 100 flere strålinger gjennom kroppen når man f.eks flyr... Men er man allikevel skeptisk, kan man alltids be om sånn blydrakt, den er stor og tung, men da kommer ikke strålingene på kroppen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå