Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange her som kommer til å skaffe seg søskenvogn? Jeg har en gutt som er 2år og 3 mnd når nestemann kommer. Jeg er usikker på om jeg vil få behov for søskenvogn da eller om jeg skal droppe det? Jeg har jo kombivogna etter min første som jeg kommer til å bruke uansett, og dessuten skal eldstemann gå i barnhagen...

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt søskenvogn (og ville aldri valgt annerledes), men er i en ganske annen situasjon enn deg. Jeg får akkurat 18 mndr mellom mine, og skal ha begge to hjemme hele tiden, så jeg ville aldri prøvd meg uten en gang.

Hvis jeg hadde vært deg tror jeg jeg ville prøvd uten først, men satt meg inn i alt med forskjellige søskenvogner nå. Så hvis det skulle vise seg at du har behov for en vogn til begge, så er det bare å gå på butikken og "peke ut" vogna.

Det er jo kjedelige penger å bruke på noe du kanskje ikke får bruk for, tenker jeg da...

Skrevet

Jeg har ei jente som ble 2 i september. Har tenkt å bruke kombivogna etter henne nå når lillegutt kommer. Hun er i barnehage tre dager i uka, så jeg trenger jo ikke å ta de lengste trilleturene de dagene hun er hjemme. Da kan vi jo ta korte turer som hun kan gå ved siden av. Dessuten regner jeg med at det snart kommer snø her, og da er det ikke mye trilleføre her vi bor. Derfor tror jeg vi dropper søskenvogna, selv om jeg har tenkt mye på dette. Hun sitter generelt lite i vogn uansett 2 åringen min, så dette hadde vært bortkastet til oss.

Skrevet

Jeg har tenkt det samme at det er kjedelige penger. Og har gjort sånn som du sier. Jeg vet hvilken vogn det blir viss det blir aktuelt. Nå er det sånn at jeg har kombivogn pluss en mindre trille, så jeg har vogn til de begge viss både jeg og far skal noe. Problemet er kanskje at far har reisejobb og er borte 14 dager i strekk. Det er kanskje bare da jeg vil ha behov. Men samtidig så ser jeg at etter min gutt på 2 har begynt i barnehagen så har han blitt så mye "større" og kan klare mer selv. Regner kanskje med at behovet vil utebli...

Skrevet

Ja du har jo rett i at det snart kommer snø. Hmmm. Tenker egentlig allerede nå at jeg kan droppe søskenvogn. hmmm

Skrevet

Jeg får 20 mnd mellom mine og har kjøpt søskenvogn. Men nå har jeg den eldste hjemme hver dag og kommer til å gå masse turer når magen blir borte:-) Gikk jo tur hver dag før og lillegutt er veldig glad i å sitte i vogna. Tenker også på om jeg skal til byen med dem begge, da er det greit å ha lillegutt i vogna. Om ikke så får jeg ikke gjort annet enn å løpe etter han.

Men barn er forskjellig og man har forskjellig behov. Hva med å prøve seg med den ene vogna først og om du ser behovet for en søskenvogn så kan du jo kjøpe det? Så slipper du å bruke penger på noe som kanskje ikke blir brukt:-)

Skrevet

da ville jeg heller ha kjøpt et søskensete eller søskenbrett. vi har tenkt å kjøpt søskenbrett til vår datter, hun er 2 1/2 år når h#n kommer.

hun har hallplass i barnehagen, å som hun over sier så trenger man jo ikke å gå de lengste turene når den største blir med:)

Skrevet

Hvor får man kjøpt sånne søskenbrett? Og funker de på vei uten asfalt? For oss som ikke bare beveger oss i by, mener jeg...

Skrevet

Har kjøpt søskenvogn (phil and teds), men skal ha begge to hjemme. Vil være 20 mnd mellom mine. Hadde eldstemann gått i barnehage ville jeg nok ventet til etter fødselen for å se om behovet meldte seg. Er kjipt å bruke mange tusen for så å oppdage at en ikke trenger det...

Lykke til:)

Skrevet

Jeg vet ikke om søskenbrett funker på grusvei, det funker neppe på sti. Men kanskje det går an å få montert noen store, myke hjul på - kanskje sånne som egentlig er ment for skateboards? (Har ikke hørt om det før, fikk bare en idé.) Trikset er vel i alle tilfelle at hjulene tåler småstein og at de ikke er for stive, slik at det ikke blir ubehagelig for den som skal stå på det.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...