Gå til innhold

Huff, jeg har blødd for 2. gang på få dager.. Snart 6 uker på vei..

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å blø mandag i 4-5 tiden, ble liksom ferdig med én gang, men det var såpass at det nesten fylte ett bind. Frisk farge, uten klumper.. Kom inn til lege tirsdag, fant ingenting da han kjente på livmora, og sa at jeg måtte vente og se om det kom mer blod, da det da kunne være fare for SA. Han rådførte seg med gynekologisk poliklinikk eller noe sånt.. Litt gulaktig/eggehvit-farget utflod ett par dager nå, ikke mye.. Men så i ettermiddag, i 4-5tiden igjen, kom det blod igjen.. Samme friske farge, ikke fortsatt å blø noe særlig, men litt på papiret når jeg er på toalettet.. Murring/menssmerter i magen. Blir jo så usikker og redd.... Vet at legen ikke kan gjøre stort, så lite vits i å be om ny time slik som det er nå (selvfølgelig hvis det blir økte smerter/mer blod). Hva skjer i kroppen min nå, da......... Noen som kjenner seg litt igjen..? Ved en SA, kommer det masse blod på kort tid, eller litt nå og da, til alt er ute...?

Fortsetter under...

hei! får håpe at alt går bra da! har ikke noe svar... ville bare ønske deg lykke til... har aldri vært gravid så jeg vet ikke noe om sånt..

klem!

Huff og huff så ekkelt. Jeg har opplevd MA en gang og SA en gang. Begge gangene var det sånn at det startet med spotting, altså litt sånn brunlig blod, og det startet bare med litt. Så etter en dag begynte det å blø skikkelig. Men her er det sikkert forskjellig hvordan det arter seg.

Syns du skal ringe fastlegen din å få en ultralyd hos gynekolog. Det er helt vanlig å få det som ø-hjelp når man blør under svangerskapet.Ikke noe hyggelig å gå sånn og lure på hva dette er for noe. Det trenger jo ikke være noe galt, men det er uansett best å få det avklart så slipper gå rundt å bekymre deg.

Klem

Det kan fremdeles gå bra! :) Hvis du har lukket mormunn, bare lette eller moderate smerter og de ser levende intakt foster på UL, er det over 90 prosent sjanse for at svangerskapet går videre!

Dessverre gjorde det ikke det for meg, jeg mistet i SA for 1 uke siden, var da 6+0. Det begynte med brunlig sparsom blødning og tok seg opp til frisk rød og til slutt endel smerter og utstøting av det hele, alt i løpet av 3 dager. Fryktelig trist, men det går ikke alltid slik! Så kom deg til gynekolog i allefall! Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...