plutseligbolle Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 De ringte fra legekontoret og sa at de hadde funnet blod i urinen min. De mente at jeg kanskje har en urinveisinfeksjon. Skal levere ny prøve i morra, men er det noe som vet om den må dyrkes, eller om de finner det ut med det samme? Har jo lyst til å ta medisin så fort som mulig hvis det er noe.
snartmammapåny Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Om de finner bakterier så vil du få medisiner med en gang;) Dyrking gjør de om medisinene ikke virker eller om man har symptomer og de ikke kommer opp på prøvene. Og sikkert noen flere tilfeller og;)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Sørg for å ha et helt sterilt glass til å ha urinen oppi (ikke bruk det første og det beste du finner å tro at vask og kok hjelper, det gjør det nemlig ikke). Det skal være den første urinen på morgenen og skal du ikke direkte til legen bør du sette prøven kaldt, gjerne i kjøleskap (selv om det høres guffent ut). Hos legen benytter de noe som heter urinstix som de dypper i urinprøven. Om de finner utslag så er det ganske normalt å sende prøven din til dyrkning, også om det er usikkert om det er en UVI du har, da vil en nemlig få det mest nøyaktige svar på om du har en UVI som skal behandles eller ikke.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg var hos legen på fredag da jeg mistenkte at jeg hadde fått urinveisinfeksjon. De sjekket urinprøven og rett etterpå ble jeg sendt inn til legen og fikk resept på penicilin.
Pregnentos Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Var også hos legen sist uke med blod i urin.. Kunne være urinveisinfeksjon.. Var med ny prøve igår.. Den var helt fin. Kunne bare være et blodkar som va sprengt.Trenger ikke være noe i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå