Gå til innhold

Trenger litt hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg trenger av ting til babyen når vi kommer hjem fra sykehuset. Tenker ikke på vogn e.l. (der skal det meste være på plass!), men til stell av baby, som såpe, kremer osv osv.

Fint om noen kunne kommet med tips, for dette er første gang for meg, og jeg har ingen anelse. Regner med at vi kan få informasjon på sykehuset når fødselen er over, men jeg liker å ha ting nogenlunde klart :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dette er det mange meninger om. Jeg likte produktene fra seba med til min første, og skal bruke det til baby i magen også. Det vi trengte da var olje til å bruke i badevannet, og til å ha på klut for å fjerne bajs. Vi brukte også spesialkremen fra seba med. Ellers tror jeg ikke du skulle trenge noen kremer.

Det er så koselig å stelle baby, gleder meg til det.

Skrevet

tja..

jeg brukte potetmel = til å forebygge sår hud (ca en ts-ss skje i bleia)

zinksalve (parfymefri merke) til irritert/sår hud.

babyshampoo (parfymefri) til bad.

jeg brukte baby olje før,men er usikker på om jeg blir å bruke det igjen.

du trenger ikke smøre huden med noe kremer, med mindre babyen får tørr hud.

mer brukte altså ikke jeg.

Skrevet

Til stell av babyen skal jeg ha vaskekluter (sparkjøp selger pakker på tre til rimelig penge, slags gas kluter), olje til badevannet (og gjenstridig bæsj senere.), zink salve eller lign til sår stump, bleier, våtservietter fra coop (til turbruk), evnt babysjampo (fikk baby med masse hår sist).. Det var veld et. Har bleiebøtte som jeg må kjøpe refill til, synest det var greit å ha, men går fint å klare seg uten! Så har jeg er sånn supermyk babybørste til lokkene, negleklipper.. Ellers termometer.. evnt ha febernedsettende i form av stikkpiller (obs på vekt) for sikkerhetsskyld.

Ellers så fikk jeg bruk for øyedråper sist, husker ikke hvilken type, men sønnen min væsket fra øynene, men det kjøper man jo visst man trenger. Ellers bruker jeg hånkler som resten av familien bruker.

Var det slikt du var ute etter??

Skrevet

Jeg har også veldig gode erfaringer med SebaMed sine produkter. Brukte det i badevannet, sjampo og bodylotion. Brukte Silulen sinksalve til rumpa (2 åringen min har ALDRI vært sår...) har bestandig brukt dr.Greve intimsåpe på klut til rumpestell, neglsaks, våtservietter er greit å ha når det er mye avføring som kommer. Jeg har også brukt Locobase fetkrem til ansiktet på tøtta vår, dette har fungert veldig bra. De blir jo ofte litt tørr i huden etter hvert, de har jo svømt der inne i 9 måneder, så litt svømmehud må man regne med.....

Jeg kommer til å bruke de samme produktene til lillegutt som jeg har i magen også!!!

Det er vel mange meninger om dette, men det er greit å prøve ut litt forskjellig, ikke alle barn reagerer likt på alle produkter.

Skrevet

Tusen takk, alle sammen!!! Var akkurat slike råd jeg var ute etter :)

Nå kan jeg iallefall kjøpe inn noe, så tar vi resten etter at den lille jenta vår har kommet.

Gleder meg!

Og begynner å bli veeeldig utålmodig nå (mens-termin 18.okt, UL-termin 29.okt.), men regner med at det fortsatt er litt ventetid igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...