WP-TLogPeanut Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Man skal jo vente med fisk til barna runder året , hvis det er kjent allergi mot fisk i familien. Det er det ikke her,så idag fikk TL Småfolk fiskeboller Men hvis hun nå skulle være allergisk mot det,hvilke reaksjoner skal jeg se etter?
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 det er litt forskjellig. Selv hovner jeg opp i halsen når jeg spiser fisk, det klør og snurper seg sammen. Skulle dette skje, så gi kaldt vann å drikke, ta med barnet ut i kald luft (får da puste bedre), og det er ikke dumt å få henne til å kaste opp heller, så hun ikke fordøyer alt som er i magen. Men mange får bare eksem i ansiktet, rødt kløende utslett. Kan ta noen timer før det slår skikkelig ut.
allergibarn Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 jeg tror lillebror har allergi for fisk, for han får eksem i ansiktet når jeg spiser fisk... rødt, hissig eksem i tinningen.
Mamma Q Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Vår gutt har atopisk eksem og bla fiskeallergi. Han reagerer bare der fisken kommer i kontakt med huden. Store væskefylte blemmer som klør helt forferdelig i 10-20 minutt før det gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå