Gå til innhold

Scubagirl og andre dykkejenter

Anbefalte innlegg

Heisann!

Bare lurte på om det var flere "prøvedykkere" her...

Hvordan går det med dere, prøvingen og dykkingen? Jeg begynner å bli skikkelig lei og alt jeg egentlig har lyst på er en skikkelig dykkeuke i Rødehavet med masse Nemoer, mantaer og bøttevis med hai!!! Men så er det det med prøvingen da. Jeg ble gravid i november i fjor (et par uker etter dykkeferien til Mexico var bestilt...) bare for å miste i januar (på ferie i Mexico). Etter det har jeg ikke orket å planlegge nye dykkeferier for jeg har jo regnet med å bli gravid igjen ganske fort. Det har jo slått så til de grader feil og nå begynner det å gå på humøret løs her :-) . Men, jeg har jo ikke lyst til å holde opp prøvingen i flere mnd bare for å få meg en liten utenlandstur heller. Skikkelig dilemma! Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6752362-scubagirl-og-andre-dykkejenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg savner også dykkinga,spesielt i rødehavet ;)

Har mange gode minner fra der :) Kan du ikke ta en "hoppepåtur" i mellom tr og el? Det må da gjør godt å komme seg fra all prøvinga og koble helt av og dykke seg ned til den problemfrieverden :) Den følelsen man får når man dykker er bare ubeskrivelig :)

Klem

Jeg også har dykke-lappen! :-) Har ikke hatt den så lenge,og har aldri dykka i Norge. Har bare 13-14 dykk,så er ganske fersk! Det var mannen min som tvang meg til å ta lappen,siden vi var ute å reiste i varmere strøk i en lengre periode. Jeg har litt klaustrofobi og klarer ikke ha ting foran nese og munn! Kan fortsatt ikke prøve maske i butikken,men under vann funker det merkelig nok ganske bra:-)

Fikk desverre aldri sett manta eller hvalhai,men har sett hai,murener,rays og sånne ting da:-) Vi var prøvere hele den tida,tror ikke det er sååå farlig mellom EL og IKM,men man vet jo ikke... Ville aldri gjort det om jeg visste jeg var gravid,men det ble jeg jo aldri,så er glad jeg gjorde det! :-)

Dykker dere aktivt/er med i klubb?

Hei alle med-dykkere...

Om det er "farlig" å dykke i prøveperioden vet man ikke.

Jeg ble gravid ifjor vinter, reiste på dykketur til Rødehavet (visste ikke at jeg var gravid, da jeg ikke planla å bli det). Jeg mistet i uke 12.

Har også ei annen dykkevenninne, som ble gravid uten å vite det, som også mistet etter en liten aktiv dykke-sesong..

Så man kan jo tro hva man vil, men jeg holder meg ihvertfall unna så mye som mulig..

Men jeg har bestemt meg for å dykke litt i neste pp, dersom jeg ikke blir gravid nå. Det fordi jeg føler at jeg ikke kan slutte med min store lidenskap selv om vi ønsker oss barn.

Et dillemma til er jo at folk rundt oss spør hele tiden på hvorfor jeg ikke dykker, jeg som alltid har dykket så mye... Og da kjenner jeg det knyter i magen og jeg får tårer i øynene. Vil ikke si til noen at vi prøver, da vi ikke har fått det til ennå..

Jeg er aktiv i dykkeklubb... Faktisk leder av en dykkeklubb

Hva med dere andre?

Dyp klem fra...

Hei :)

Jeg har dessverre ikke dykket så mye de siste to åra pga sv.skap

og ikke anledning til å reise på dykkerferie.Vi måtte ha prioritert andre reisemål.Vi bor også på et sted der dykking ikke er aktuelt...

Mannen min er instruktør og jeg redn.dykker og vi var veldig aktiv da vi bodde ved rødehavet,jobbet begge på dykkesenter.

Vi savner det masse masse ;)

Med første jenta viste jeg ikke at jeg var gravid og dykket de første 7 ukene, det gikk heldigvis bra.Men hadde ikke risikert noe hvis jeg var viten om at jeg var gravid...

Ikke så enkelt til deg a,håper det klaffer til dere snart :)Skjønner at du ikke vil fortelle andre om prøvingen...men på den andre siden hadde du jo møtt veldig forståelse...;)

Lykke til og håper det klaffer snart :)

Hei ma27.

Ser du sier du er redningsdykker. Hva måtte til for å få det sertifikatet. Har selv begynt på kl.S. Masse å lære allerede på det plan..

Håper det klaffer snart..

Dere da? Flere barn pågang?

Annonse

Hei

Ja prøver på nr 3, er rundt IKM tider nå...det er ei pine ;)

Det er ikke så avansert som det høres ut som,det er siste kurset før

proffesjonell dykker.Jeg har PADI så det er ikke så omfattende.Først er det Open Water,Advanced,førstehjelp,rescue,divemaster og instruktør

Hvilken org. hører du til?

Hvor i rødehavet har du vært?

:)

Og vi som har brukt opp reisebudsjettet for de neste 10 årene...:-(

Var jo ute å reiste et helt år,og så til Vegas en tur nå nettopp. Og så skal jeg jo fly hjem litt nå og da,har hunden min hos foreldrene mine frem til vi får hus m hage!

Har noen av dere dykket i Thailand? Har så lyst til det :-)

Hei igjen ma27

Da forstår jeg.... Det er Rescue Diver du er... Trodde du hadde tatt yrkesdykkerskolen og blitt Redningsdykker kl. R jeg... (Siden du skrev du er redningsdykker)

Jeg har kommet så langt på stigen at jeg lovlig kan ha med ufaglærte dykkere under vann, såfremt det er en utdannet instruktør til stede.

Klem..

Bim-tur til Thailand hadde vært noe...

Samboer og jeg har snakket om å reise til Thailand. Prøver å overtale han til å reise til Thailand på bryllupsreise, men han får liksom ikke til å komme med en konkret dato han vil gifte seg... (Han sier at vi kan godt gifte oss....)

Ellers har jeg undersøkt litt ang. det å få til en vielse under vann, men kommer ikke helt imål der... Men det ville nok skapt problemer for både forlovere og foreldre... Ingen av de skjønner at vi tør ta oss vann over hodet..

Annonse

>Kan du ikke ta en "hoppepåtur" i mellom tr og el?<

Joda, det går selvfølgelig an, men er litt vanskelig å få til med jobb og slikt...må jo planlegge ferien litt på forhånd og når syklusen er like ustabil som en gjennomsnitts internettlinje fra Nextgentel er det ikke bare bare. :-)

Men jeg holder meg ikke helt borte fra dykkingen, altså. Hadde en fantastisk bra uke på Stokkøya i sommer. Ellers må jeg innrømme at jeg ikke er den ivrigste vinterdykkeren, så når gradestokken begynner å nærme seg blått så feiger jeg fort ut. HAATER å fryse. Jeg tror ikke det er noe særlig risiko forbundet med dykking når det er så tidlig at man ikke vet det selv engang. Det finnes en del litteratur som går i den retningen i alle fall. Men jeg innrømmer glatt at jeg tenker litt på det selv, spesielt siste uken før IKM. Og jeg kunne forsåvidt godt reist til Rødehavet på "bomtur" hvis det skulle vise seg at jeg hadde blitt gravid etter at turen var bestilt...men jeg tar ikke sjansen på å bo på en dykkebåt (orker ikke å bo på land i Sharm eller Hurghada) hvis jeg skulle oppleve en SA til!!! Det er egentlig det som er dilemmaet. Har fått litt skrekken. Lovet egentlig meg selv at jeg aldri skal reise gravid utenfor skandinavia igjen, men jeg har kanskje gått litt tilbake på det. Glemmer fort. :-)

>Har selv begynt på kl.S.<

Er det et eget kurs nå?? Da jeg tok DM i 2000 var det bare å fylle ut et skjema og vips plumpet Kl. S-sertet ned i postkassa etter en stund.

Er det ellers bare meg som synes at alt er veldig tungvint her på BIM? Dere som er dykkere er kanskje innom Dykkesiden.com i ny og ne...er ikke de sidene et vannvittig mye mer brukervennlige??? Der slipper man også å betale noe for å få muligheten til å sende PM. Mitt brukernavn der er i alle fall Marianne. Vi trenger jo ikke å lage en egen "Dykkere som prøver å lage dykkere"-tråd der...jeg setter i alle fall pris på å være "litt" anonym da det er veldig mange kjente der, men vi kan jo si hei på PM.

Ellers er jeg også en stor tilhenger av chat. Det er så mange meldinger her som med stor fordel kunne vært gjort unna i en chat. Da slipper man at forumet fylles opp av masse skravling når folk kjeder seg. :-)

Jeg har vært prøver siden jan 05, og har dykket hele tiden. Jeg kommer til å fortsette med det frem til jeg får en positiv test. Altså aktiv prøver og aktiv dykker.

Det er veldig fint å dykke i utlandet, men fy søren så fint det er enkelte steder i norge også. Hele vestlandskysten er å anbefale. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...