Gå til innhold

hjelpebryst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor nevner ikek leger eller helsesøstre dette? eg har lite melk og må gi tillegg på flaske.grein på sjukehuset da di sa det til meg,pga eg har veldig lyst til å fortsette å amme. og nå vil han ikek ta puppen lenger,så må pumpe hele tiden...prøver å gi han pupp, men ender med at både eg og han sitter og hylskriker, og pappaen må gi han flasken til slutt...

vil dette med hjelpebryst fungere? han er 4.5 mnd nå...leste på ammehjelpen om dette, og tenkte eg skulle lage meg et hjelpebryst selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve hjelpebryst, men da må han jo ta brystet da.Men kanskje prøv når han ikke er kjempesulten i starten.Slik at hen godtar at det kommer mat.Lykke til !

Skrevet

Jeg har bestilt sonde fra ammehjelpen og skal prøve hjelpebryst. Vi har hatt veldig mye puppenekt og det virker ikke som gutten min ser på brystet som et sted han kan hente næring fra. Har lite melk og dårlig utdrivningsrefleks, men har pumpet meg i tre måneder. Av og til kan ammingen gå greit, men mye styr og ingen stabilitet over det. Hjelpebryst er mitt siste forsøk på å få til amming..... er spent!

Skrevet

Jeg lagde en selv, funket egentlig ganske greit sammen med nesespray for å få bedre utdrivningsrefleks. Babyen aksepterer at bryst er et matalternativ og man får stimulert produksjonen samtidig. Jeg har iallefall klart å gå fra å gi tillegg til å fullamme igjen (min er snart 8 uker gml) etter hjelpebryst, nesespray, stahet (prøv å kutt ut både smokk og flaske) og pumping. Noe annet som fungerte på meg når vesla skreik og regelrett "voldtok" puppene mine av sinne var å gå og bysse henne samtidig som jeg ga henne brystet (ofte sang jeg rolige sanger også) for å roe henne ned. Jeg kuttet også ut smokk og flaske og matet henne enten via t-skje eller hjelpebryst. Er slitsomt men synes nå det var verdt det! Husker at vi satt og hylskreik vi også i en periode og det var ikke morsomt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...