nick_344637 Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er gravid i uke 21, har vært hos lege for kontroll i uke 9 og ultralyd på sykehuset i uke 17.. Er det noen som vet når jeg bør ha neste kontroll (er gravid med barn nr. 2)? Er ellers i god form..
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 var hos kegen i dag, og fikk denne listen. uke 8-12 kontroll hos lege uke 14-15 kontroll hos jordmor uke 18 ultralyd uke 24 kontroll hos jordmor uke 28 konroll hos lege uke 32 kontroll hos jordmor uke 36 kontroll hoslege uke 38,40 og 41 kontoll hos jordmor håper det gjorde deg litt klokere,
Mrs. Bouquet Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Bør vel gå sånn ca. hver 4. eller 6. uke.(evt. jordmor) Greit å få kotrnollert urin og blodtrykk jevnlig.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Vanlig praksis her hvor jeg bor er en kontroll i måneden, enten hos legen eller jordmoren frem til 8. måned, da vi går hver 14. dag og den siste måneden 1 gang i uken frem tl fødselen. Det er veldig viktig, spesielt de siste ukene av svangerskapet med så tett oppfølging av både BT, Hb, urinprøver for å sjekke at babyen og du har det som Dere skal frem mot fødselen! Du bør nok få deg en time for å få sjekket BT, Hb (veldig viktig, da Hb som regel synker jo lengre ut i svangerskapet en kommer), urin og barnets hjertelyd m.m.!
Gothminister Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 er det ikke hver 8. uke en skla til kontroll med barn nr 2 ++? Er selv ikke til kontroll så ofte nå,siden dette også er mitt andre barn. Med mindre du er bekymret,eller noe,så skla du vel til kontroll igjen i prakis, i uke 25.. Eller tar jeg helt feil nå..
kokko Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg fikk beskjed at jeg skulle til legen 4 uker etter ul. og første gang jeg var hos legen var jeg 11 uker på vei. slik er det når vi er 2 gangs fødene. ikke like mange ganger hos legen/jordmor som førstegang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå