Gå til innhold

Når bør jeg gå til kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 21, har vært hos lege for kontroll i uke 9 og ultralyd på sykehuset i uke 17.. Er det noen som vet når jeg bør ha neste kontroll (er gravid med barn nr. 2)? Er ellers i god form..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var hos kegen i dag, og fikk denne listen.

uke 8-12 kontroll hos lege

uke 14-15 kontroll hos jordmor

uke 18 ultralyd

uke 24 kontroll hos jordmor

uke 28 konroll hos lege

uke 32 kontroll hos jordmor

uke 36 kontroll hoslege

uke 38,40 og 41 kontoll hos jordmor

håper det gjorde deg litt klokere,

Skrevet

Bør vel gå sånn ca. hver 4. eller 6. uke.(evt. jordmor) Greit å få kotrnollert urin og blodtrykk jevnlig.

Skrevet

Vanlig praksis her hvor jeg bor er en kontroll i måneden, enten hos legen eller jordmoren frem til 8. måned, da vi går hver 14. dag og den siste måneden 1 gang i uken frem tl fødselen. Det er veldig viktig, spesielt de siste ukene av svangerskapet med så tett oppfølging av både BT, Hb, urinprøver for å sjekke at babyen og du har det som Dere skal frem mot fødselen!

Du bør nok få deg en time for å få sjekket BT, Hb (veldig viktig, da Hb som regel synker jo lengre ut i svangerskapet en kommer), urin og barnets hjertelyd m.m.!

Skrevet

er det ikke hver 8. uke en skla til kontroll med barn nr 2 ++?

Er selv ikke til kontroll så ofte nå,siden dette også er mitt andre barn.

Med mindre du er bekymret,eller noe,så skla du vel til kontroll igjen i prakis, i uke 25..

Eller tar jeg helt feil nå..

Skrevet

Jeg fikk beskjed at jeg skulle til legen 4 uker etter ul. og første gang jeg var hos legen var jeg 11 uker på vei. slik er det når vi er 2 gangs fødene. ikke like mange ganger hos legen/jordmor som førstegang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...