Gå til innhold

Morkake som ligger langt nede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul i dag der de sa at morkaken låg langt nede. Det kunne da være letter å få blødninger osv. Skal inn til ny ul i jan; noen som vet mer om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blei fortalt det samme som deg på ul igår å eg og skal inn på ny kontroll i jan. Så det var lettere å få blødninger da?? Eg fekk beskjed om at viss morkaka ikke flytta seg opp(som den i 95% gjorde) Så måtte dei måle om det var stor nok plass til å få fosteret ut, viss ikke blei de keisersnitt. Hva tid har du termin??

Skrevet

det samme fikk jeg vite. Skal på ny UL i november. Ikke noe farlig.

Skrevet

Jeg fikk også samme beskjed på ul og skal inn igjen på sjekk i januar!

Men jm sa til meg at morkaken ville flytte seg lengre opp me tiden når livmoren strekker seg,og at ul timen i januar var for å være helt sikker på at den hadde flyttete seg ! Om de ikke hadde gjordt det så var ks ett alternativ,men at det som regel rettet seg med tiden!:-)

Så jeg regner med at alt er i ordn igjen når jag skal til ny ul:-)

Skrevet

Fikk samme beskjed med nr5. Hadde hatt småblødninger i ei uke før UL, så da fikk vi forklaring på hvorfor. Slapp imidlertid flere blødninger, og på UL i uke 28 hadde morkaka trukket seg fint opp (til meg sa de at det skjer i 99% av tilfellene), så da var alt helt normalt:-)

Har imidlertid ei venninne som hadde fullstendig placenta previa (morkaka nede foran åpningen). Hun hadde mye blødninger og var sengeliggende i flere måneder. Måtte selvfølgelig ha keisersnitt.

Skrevet

min morkake ligger også for langt nede, derfor fikk jeg kraftige blødninger for to-tre uker siden. Ble innlagt med en gang, men går fint nå, jeg må dog ta det veldig med ro og skal på kontroll igjen i november. Morkaka kommer nok til å flytte på seg og jeg kan ha en normal fødsel, men må være veldig forsiktig om dagen. Kjedelig...

tror det er lurt å ikke løpe eller gjøre tunge løft o.l. selv om man ikke har blødd.

Skrevet

Fikk samme bedkjed, og skal inn til ny ul i januar jeg også. Forsto den sånn at morkaka ofte ble med livmora opp, etterhvert som livmora vokser. Men dersom den ikke gjør det, blir det ks.

Jordmora mi sa også at man kan få blødninger, men dersom man har gått over halve svangerskapet uten, er det sjelden man opplever det. Men: At det var viktig å ringe med en gang dersom man skulle få blødninger.

Jeg er 23+5 og har heldigvis ikke hatt blødninger. Og håper morkaka er på vei oppover :o) Det håper jeg for dere andre også :o)

Skrevet

jeg har hatt flere blødninger tidlig i svangerskapet, som sikkert skyldes dette med morkaken min. Jobber natt som sykepleie på sykehjem. Burde jeg tatt det mer med ro da? jeg går også å kjenner på et veldig trykk nede i underlivet, noen som vet noe om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...