Luca Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Lillesnupp har aldri vært sår på stumpen sin, men nå er det åpne sår. Begynte for 2-3 dager siden, og har bare blitt verre. Brukte Weleda sin stellekrem de første dagene, som er super når hun tidligere har vært litt rød. Den funket ikke, så kjøpte Inotyol i går. Hun har blitt verre for hvert skift, og det er rundinger med åpen hud. Hva gjør vi da, aldri opplevd slik før jeg? De væsker ikke, for da må vi vel oppsøke lege? Men de er knall røde, så huden er liksom borte...
-Petrine- Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg ville tatt meg en tur til legen og i mellomtiden ville jeg ha pudret stumpen med potetmel. Kanskje det er sopp siden hun har fått sår..?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Det er ikke sopp da?? siden det ikke går bort tenker jeg... da må du vel bruke canesten el no??..
Blomman Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 La lufttørke så mye som mulig. Du kan føne litt forsiktig og - det lindrer. Hvis du ammer er mm kjempefint å smøre med - den er bakteriehemmende. Ellers kan du prøve med mildison/hydrokortison krem. Det er ikke farlig å bruke dette over kortere perioder. Hvis ikke det hjelper tar du kontakt med legen. Lykke til
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Som noen sier over her, så kan du jo prøve med potetmel til du evt finner noe annet som virker. Potetmel har i hvertfall fungert kjempebra på mine 3. Håper det blir bedre snart da.)
Blomsterbarn Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Inotyol-salve fra apoteket er det eneste som funker. Snuppa hadde åpne sår i flere dager. Begynte å smøre med Inotyol etter råd fra helsesøster og dagen etter var det god bedring. Her fikk småen åpne sår når hun fikk tenner eller når hun fikk frukt hun ikke tålte. Løp og kjøp med en gang.
Blomsterbarn Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Uff. jeg leste ikke alt nøye nok ser jeg. Rart at Inotyol ikke tok det, for det virket supereffektivt her.
Zupermam Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Silulen sinksalve fra Nycomed, den er den eneste som faktisk bedrer sår rompe her i gården:) Kjøpes på apoteket
mamma til<3<3 Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 hva med rein alovera gele???bruker det på min lille hvis han er litt rød..forsvinner med engang
*ulvemor* Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 luft-tørk, babyline zink og potetmel Prøv canesten og se om det er sopp da?
Lille nurk Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Eight hour cream fra Elizabeth Arden. Ingen over:-) Fantastisk!
Northernlights Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 Kan det være ringorm? Det er en slags soppinfeksjon, som er trill runde. Gutten her fikk skikkelig sår stump da jeg ga han en ny matsort, og jeg hadde på en salve ment for såre brystvorter, og det ble bra til neste bleieskift. Aldri sett noe virke så fort.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Eg har også opplevd at jenta mi har vert så sår at huden nesten har vert borte (inni ein fold). Eg brukte potetmjøl (råd frå mor), det forsvant ganske så fort, snakk om 1 dag el. 2. Viktig å holde det tørt. Men om det hjelper i dette tilfellet aner eg ikkje, du kan jo prøve. Om det blir verre er det greitt å kontakte lege.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 Her i gården har vi kombinert ting vi, krystallfiolett med zink over, brettet tøybleie inni den vanlige bleia (eller bare gasklut) for at huden ikke skal bli så klam og masse masse vann når vi vasker. Ikke dra kluter etc heller, bare "dytt" slik at huden ikke blir mer irritert av kluten/våtserviettene... I tillegg, HYPPIGE bleieskift! Grunnen til at de er runde trenger ikke være sopp etc som blir foreslått men kan rett og slett være fordi det er "utslett" som har gått over til sår (tar bare en time eller så det...) eller feks med pampers er det runde hull i oppsugingsgreia inni den, og ungen vil da bli sår i ringer!
cielo *to barns mamma* Skrevet 20. oktober 2006 #16 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har prøvd alt av salver, og her fungerer en som heter: barnesalve med salisylsyre. Har vært dagmamma i 2,5 år og hver gang foreldre har klagd på at utslettet ikke forsvinner, bruker jeg litt av den salven og det er stort sett borte i løpet av en dag eller to. Eneste gangen den ikke hjalp var da tulla mi hadde sopp, da måtte jeg bruke canesten. Men ville ringt legen hvis det er så ille tror jeg. Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå