Gå til innhold

ammefri:)-samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=134549

ettersom jeg er førstegangsfødende visst jeg ikke om dette glimrende tilbudet (spes. statsansatte). Det betyr jo at min kjære kan være lengre i perm med bebis og jeg kan slutte to timer tidligere fra jobben for amming. Nå ble jeg glad! Vi er virkelig utrolig heldige for at vi bor i Norge med disse ordningene.

Noen som har erfaring med ammefri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du har krav på betaling når du tar amme-fri, men er ikke helt sikker...

Skrevet

jo det er det du har:) ihvertfall som statlig ansatt. altså to timer ammings m lønn! ble så glad når jeg så det.

Skrevet

Da er det jo fantastisk. Du får amme lenge, da!

Skrevet

jepp.hehe. her skal det ammes!

Skrevet

Synes du utnytter systemet her da.. meningen er jo at du skal hjem å amme, så på jobb, så hjem og amme igjen..

Denne ordningen forsvinner dersom folk som du utnytter dette på feil måte, og dessverre for oss andre statsansatte..

I artikkelen står det ingenting om lønn?

-og de færreste ammer etter 1 år..

Skrevet

Hei anonym,

nei det er ikke noe utnytting her. Hvis du leser lovteksten så står det at man selv velger hvordan ammetiden legges opp. Man kan ta det på morran, på slutten eller midt i:) På den måten kan man pumpe litt på dagen og så dra hjem tidligere for å amme på ettermiddag f.eks. Så det var ikke intensjonen å utnytte noe system.

Skrevet

det er ikke noe galt i å utnytte systemet litt heller i blant... Det er ikke så ofte man får barn, og man betaler jæv... mye skatter og avgifter i dette landet, så noe må man jo få igjen for det.

Skrevet

hehe.syns det er greit å betale skatt og avgifter jeg:)

Skrevet

På min jobb pleier vi å gjøre det sånn at den som har ammetid kommer en time sent på jobben og går hjem en time tidlig.. Det syns til å funke glimrende både for baby/mor/sjef...

Jeg fikk ikke prøvd det ut selv,, for jeg måtte slutte med ammingen da jenta mi var 9mnd. Hun var lite interessert i pupp da og jeg fikk væskende sår på begge puppene som var en lidelse å amme med. Men jeg håper å få amme lenger denne gangen, og da skal jeg benytte meg av ammetid når jeg skal tilbake i jobb..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...