Skilpadden Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Var der for å forlenge sykemeldingen (bekkenløsning). Fortalte at jeg har vært veldig plaget med hoste, særlig på nettene den siste uken, og at jeg er helt utslitt. Fikk beskjed om å ikke ta hostesaft, "dette får du tåle, og du ser ikke sååå sliten ut". Til slutt spurte vi om å få lov til å høre hjertelyden, og da virket hun både irritert og oppgitt, men vi fikk lov da. Det var en deilig lyd... :-)
endelig et lite nurk:) Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Alle mennesker kan ha en dårlig dag, også leger. Dessuten er det begrenste hvor mange ting man kan ta opp ved hver legekonsultasjon, bare fordi du har bestilt en time betyr det ikke at man har allverdens tid til å ta opp hva man vil. Leger har i gjennomsnitt kun 10-15 minutter pr. pasient. Dersom alle skal ta opp 2-3 ting vil legen komme veldig på etterskudd. Det må tas inn enten i form av nedkorting av 1/2-times lunsj-pause eller overtid. Leger har også lyst til å komme hjem tidsnok til middag en gang i blant. Jeg mener ikke å være krass, men du er vel ikke alltid like blid hver dag på jobb du heller....???
Skilpadden Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg var ikke inne hos legen mer enn 10 minutter, så det er ikke min skyld at hun var litt forsinket. Når det gjelder mitt humør på jobben, så er jeg blid og høflig mot kunder i butikken. Det skal ikke gå utover de hvis jeg har en dårlig dag. Hvis det var et problem at jeg spurte, så kunne hun sagt på en høflig måte at hun desverre ikke hadde tid.
linneha Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 enig med deg skilpadden. Om legen har en dårlig dag skal d ikke gå utover deg. Det er i såfall uprofesjonellt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå