Gå til innhold

Cherrox til 18 mnd. barn. Nødvendig/lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på denne siden gode argumenter mot å bruke Cherrox på så små barn, da støvlene kan være stive og tunge, og bare bittelitt varmere enn støvler med ullsokker i.

Lurer på å hoppe rett fra regnstøvler til de Viking-vinterstøvlene som fikk bra karakter i For. og Barn. Hva gjør dere andre med småttiser på samme alder. Bor i Oslo.

Fortsetter under...

Skrevet

Har en på samme alder som deg. Har kjøpt goretex vintersko til han, men ble anbefalt av selger på skobutikken å bruke cherrox på dager hvor det er veldig vått, type regn og slaps. Da er det jo ikke minusgrader ute. Ellers ville hun ikke brukt cherrox, men type goretex vinterstøvler.

Skrevet

Iris på 17 mnd går i barnehagen og vi klarer oss ikke uten Cherroxer, men da med både ullsåle og ullsokker. Ellers ville det nok blitt kaldt for hennes små tottelotter.

Skrevet

Viking har noen SUPRE såkalla cherrox sko. De heter Thermo og er varme. De er foret og virkelig myke i forhold til vanlige andre chwerroxer.... ANBEFALES..

De koster ca.50 kr. mer enn cherroxene fra andre merker, men er tusen ganger bedre, og ikke minst MER behagelig for små føtter.

I slapsevær, regnsvær når det er litt kjølig osv. er dette FANTASTISKE sko. Når jeg hentet lillegutt i dag, hadde han på seg de.

SKoen ser slik ut-finens i mange farger.

http://www.vikingfootwear.com/

Skrevet

Vi har kjøpt Viking thermo og bruker dem nå. Småen er 17 mnd snart, og disse er så lette og fine! litt dyre, kanskje, men det er de verdt. Koster 399,-

Skrevet

Vi hadde tenkt å prøve oss uten cherrox vi.... Har kjøpt goretex, og satser på at det holder. Snuppa er hos dagmamma nå, men jeg skal være hjemme med henne fra desember, så da er vi heller ikke ute i all slags vær, regner jeg med. Vi får vel heller løpe å kjøpe hvis vi trenger!

Annonse

Skrevet

Når det er sørpevær og for kaldt med støvler (blir kaldt med gummi selv om man har ullsokker i), da er disse Viking thermo skoene geniale.

De holder på varmen ned til -10 grader.....

Er myke og lette.

Goretex skoene blir "slitte" av å være ute i slapsevær......

Skrevet

Vi fikk anbefalt av en "gammel og god" parktante å kjøpe cherrox og lobber til snuppa i vinter. hun er 13 mnd gammel nå.....har i tillegg kjøpt de friends-vinterskoene så tror vi skal komme oss varme på bena gjennom vinteren......

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe dette når han var så liten (21 mnd), men gjorde det likevel. De var litt tunge og stive, men lillegutt digget dem og sprang rundt med dem i skobutikken, så da ble det cherrox. Dessuten liker han sånne støvlelignende saker for de får han til å ta på selv.

Har andre vintersko i tillegg.

Skrevet

Vil også absolutt anbefale cherrox av merket viking. De er så lette, og mye bedre tilpasset foten til de småe...vi fikk ikke på noen andre typer cherrox pga de var så trange over rista...er fin å bruke på dager der det er litt regn og ikke så kaldt:)

Skrevet

Vi går for goretex vintersko vi. Hadde tenkt og kjøpe viking cherrox, men damen i skobutikken anbefalte og ikke bruke cherrox på små barn- så tenker vi klarer oss uten.

Brukte bare goretex sko forge vinter, både i snø og slaps og var aldri våt på beina.

Skrevet

Eh...litt arrogant du :-) ? FIkk beskjed om å IKKE bruke cherrox på de små. Nei, det er jo nettopp DERFOR vi anbefaler Viking thermo. Dette ligner på cherrox, men er det ikke.

Unger i barnehage måååååååå ha cherrox eller viking thermo sko. Cherrox`ene er stive, derfor viking thermo :-) :-) :-)

Tror ikke jeg har sett en eneste unge uten cherroxer aller viking thermo. Og da har jo alle selvsagt GODE gore-tex sko i tillegg. Men viss ungene ikke er i barnehagen og ikke ute og iallefall ikke ute i slapsevær, trenger du ikke slike sko!

Skrevet

Vi har både cherrox og gore-tex sko. Men siden vi bor i "slapse og søleland" må jeg innrømme at det er cherroxene som blir mest brukt. Er godt fornøyd med dem begge, men hver til sitt bruk sier nå jeg!

Annonse

Skrevet

Har aldri brukt cherrox og er utemennesker og er stort sett ute hele dagene når vi er hjemme og masse på fjellet ol men trenger ikke cherrox fordi du anbefaller det:-)

Skrevet

Men er ungene i barnehagen......??? Viss de hadde vært det, hadde du nok trengt cherroxer. Men det er ikke cherrox jeg egentlig snakker om, men VIKING thermo som ligner cherrox skoen, men er mye mykere, varmere, lettere, ja BEDRE.

I barnehagen er ungene ute i all slags vær. Barnehagepersonalet kan ikke sjekke småskoene til ungene hele tiden. Men gore tex vintersko ER ikke særlig bra til slapsevær i barnehagen.

Er en hjemme med ungene selv, kan en passe på hele tiden at ungene ikke går i sølepyttene hele dagen, men er ike litt av poenget da at DE SKAL gå i sølepytter osv.

Da kan jeg ALDRI tenke meg at en vanlig goretex vinersko er bra nok, UANSETT kvalitet. Bruker kanskje ikke ungene dine støvler?

Det jeg snakker om er støvler men med for.....på en måte.

Lykke til. Håper ungene dine koser seg ute i regnsværet, og slapseværet......

Skrevet

hmm dette ble jo nesten en heftig debatt. rart hvor engasjerte vi blir når tema er cherrox.. :-)

nå har det seg slik at vi er blitt anbefalt av fysioterapeut å ikke bruke cherrox så mye. dette pga jenta mi har en litt skjev beinstilling og cherrox'n ikke vil støtte beinet godt nok. (hun sa ikke fyfy om cherrox bare at jenta mi ikke bør bruke det så mye).

er de vikting thermo skoene slike som ikke har helt glatt overflate? så noen i butikken i går som jeg tenkte kanskje å kjøpe, virker som de sitter bedre på beinet. eneste ulempen med de er at det kan gå hull på "stoffet" på utsiden og da er de jo ikke vanntette. men jeg husker ikke om det var de som heter vikking thermo..

vesla har heller ikke brukt støvler i høst fordi de ikke sitter på beinet hennes, har brukt goretex høstsko i stedet...

Skrevet

glemte å skrive at hun er 15 mnd og går i bhg.... :-)

Skrevet

En veninne av meg som skulle jobbe ute i hagen i høst med moll og jord osv. (bygd nytt hus) kjøpte slike vanlig cherroxer fra skoringen osv. Hun bruker str.37.

Hun sier det er de VÆRSTE skoen EVER!

Stive og jævlige :) Stakkars de små....

Men så kom hun over disse fra Viking. Viking Thermo.

Sjekk linken i innlegg over.

De er SUPRE.

Skrevet

Jobber i skobutikk og viking goretex sine vintersko er like vanntette som desse termo en har hengt seg slik opp i her.

Alle barna mine har alltid brukt goretex og selv i barnehage, men ikke hatt problem med våte kalde føtter:-)

Skrevet

Var egentlig i mot cherroxer, men etter å ha sett Viking sine er jeg for! De er jo ti ganger bedre enn langstøvler.. Det skal vi ha neste sesong ihvertfall. Nå har vi skofus sine og de er litt tunge, men greie. Og hun blir jo ikke våt, tviler på om noe annet enn cherroxer og langstøvler hadde holdt tett i dette været her.....!

Skrevet

Vi har greid oss helt fint i flere vintre uten cherrox. Vi har gått rett over i Gore-Tex. Og at Gore-Tex blir slitt av søle og slapsevær har jeg aldri opplevd, men man må være flink til å inpregnere støvlene. Helst en gang i uken - og det er jo ikke så vanselig å få til da.

Min sønn har hoppet og sittet i vann og snø med sine gore-tex (kun ett sett støvler pr seson) og har ALDRI blitt våt på sine tær;-)

Skrevet

Greie seg hjemme UTEN cherroxer er en ting, en annen ting- en HELT ANNEN TING er om man klarer seg i barnehagen UTEN!

NEPPE.....

I slapsevær, sludd og regnsvær når det er litt kjølig...... VIKING THERMO.

Skrevet

Mine 3 barn er verfall like mye ute hjemme som i barnehagen, sol eller regn., men er jo ikke alle som tar barna med ut hjemme forstår jeg.

Vi har goretex og har cherrox også, sjølv om dei ikke blir mye brukt. Har også prøvd viking termo som en person prøver reklamere for her, ok, men ikke superførnøyd.

men hver sin smak.

Skrevet

Ja, nå må jeg jo bare løpe og kjøpe disse Viking Thermo.

Er det noen som vet hva de koster og hvor de har de på lager i Oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...