Gå til innhold

Noen med erfaring med Jane?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere denne sterkt nå. Har kikka på flere merker og vogner, og denne er den jeg liker best (akkurat nå! - ikke så enkelt å velge med den ustabiliteten som er i kroppen for tiden!). Men - jeg vet ikke av noen som har denne vogna, og har ikke funnet noen nyere innlegg om den. Synes spesielt mekanismen for å frigjøre bagen og bilstolen fra underdelen var veldig enkel. Og så var bagen god og stor, fine farger, lett vekt, liten sammenslått osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er sikkert bra, men ikke kjöp bilsetet som fölger med. Det er ikke trygt i bilkräsj. Ref Forbrukerinspektörene på NRK i august.

Skrevet

Angående bilstoltester, skal man ikke stole blindt på dem!

Resultatene er sterkt avhengige av hvem som utfører testen FOR hvem, og også avhengig av journalisten som skriver om resultatene - de analyserer tester av ferdigpizza den ene dagen, bilstoler den andre.

Om man vil kjøpe en bilstol som er testvinner, må man belage seg på å kjøpe 3-4 stoler i året! Det er omtrent så mange tester som blir gjort årlig, og det er nye vinnere hver gang.

De bilstolene som finnes å få kjøpt hos faghandelen i Norge, er ALLE testet og gjodkjent på like vilkår, ellers er de ulovlig å selge.

Jané-bilstolen det her er snakk om, er ikke noe dårlig valg. Den er på lik linje med andre bilstoler i gruppe 0-0+ (0-13kg) som ikke har Iso-fix.

Skrevet

Vel, det programmet tok alle godkjente bilstoler og tok dem igjennom en kræsj. Ungen føyk ut av ut av sete. Jeg ble skremt av det, og kommer ikke til å kjøpe det setet. Men det er jo helt opp til hver enkelt.

Skrevet

Jeg har vogna og syns at det rent funksjonelt er veldig bra. Lett og grei. Men kvaliteten suger. Masse trøbbel med bremsene blant annet. Søstra mi hadde også denne typen vogn, men endte opp med å levere den tilbake etter tre reparasjoner. Hele vogna var skeiv og skakk og skranglete.

Stoffet falmet VELDIG fort.

Skrevet

det bilsetet som hører til var på tv2 nyhetene til og med det.. Var stor greie om hvordan det kunne være mulig å få kjøpt en så dårlig sete til en baby.. på tv2hjelper deg så fikk det 13 av 100 poeng..

Enig i at det er mange tester og mange ulike meninger, men å velge det som har kommet på bånn av testene opp til flere ganger er nok ikke det lureste..

Husker det var en diskusjon om disse vognene for en måned eller no siden og var mange som klaget på kvaliteten.. men jeg vet ikke, for har den ikke selv.

Skrevet

Jeg har vognen selv og er veldig fornøyd med den!

Den er utrolig lett og kjøre som kommer av vekten på bare 8 kg uten hjul.

Kjøpte den når vi bodde i Spania, alle der nede har den.

Har annonse inne på finn.no, selger helt make sett til det jeg selv har.

Har også en enkel vogn til salgs i mørkeblå og beige.

Så hvis noen er interresert så bare ta kontakt!!

Skrevet

hei

vi har en jane slalom barnevogn jeg synes den er utmerket. det jeg syntes er veldig bra er følgende: du får med en bag som kan brukes som sete opp til 10 kg dette kan spennes fast i bilen med to belter. alternativet til denne bagen er noe som kalles for matrix sete/bag dette er en kombinert bilsete/bag som du kan heve og senke ryggen på, minuset med denne er at bagen blir kort og det er et kompromi for å få to i en versjon det er godkjent menjeg syntes ikke noe om den når jeg så den og at den trenger lange sikkerhetsseler.(dette er min mening)

tilbake til jane slalom bagen den er enkel å ta på av den er veldig lett. noe som er greit. på barnevogna så er jeg litt misfornøyd med kalesjen den kunne ha godt litt lengre fram og vært litt strammere.

en annen ting er at du har brems på forhjulet ikke noe must men kjekt å ha framhjulet roterer så det er en vogn som snur seg på en femøring.

personlig så liker jeg denne vogna veldig godt.

og det er ikke så mange som har den heller, vet ikke hvorfor.

vi kjøpte vogna i England på www.johnstonprams.co.uk

Skrevet

Jeg har Jane vogn og er kjempefornøyd med den. Har foreløpig kun brukt bagen siden snuppa bare er 4 mnd, men kan ikke klage på noe.

Den er lett å legge sammen, lett i vekt (for oss som sliter med ryggen etter fødselen er det veldig greit) og tar liten plass i bilen.

Den er veldig god å trille og super inne i butikker. Veldig bra på både asfalt og grus.

Har ikke bilstolen som er i samme serie så det kan jeg ikke uttale meg om.

Tror nok i alle vognmerker så finnes det "mandagsvogner", noen er uheldige og får masse problemer med sin. Har hørt mange klager på andre merker også som skal være bra så hør på både positive og negative erfaringer og gjør deg opp en mening selv med hensyn til hva ditt behov er :o)

Lykke til i vognjungelen, lett å gå seg vill der :o)

Skrevet

Ja, sjekk den testen. Setet får katastrofalt dårlig karakter!!! Ikke kjøp setet!!

Skrevet

Jeg har både vogna og bilstolen og har så langt vært veldig fornøyd med begge! Ble litt satt ut da jeg leste alt det om bilstolen over her da.... Visste ingenting om dette :(

Men vogna er jeg veldig fornøyd med, den er lett, helt super og trille. Beste vogna jeg har hatt ihvertfall =) Også er det rød =)

Skrevet

Så vidt jeg kan se av testen er det kun en av stolene i den klassen som er testet, nemlig Jane Matrix Pro. Får ikke det de skriver i testen til å stemme helt. Står kun belte rundt brystet, og det stenner jo ikke med det jeg kan se av bildene på siden deres. Der er det jo vanlig tre-punkts feste i bilstolene...

De som heter Rebel og Rebel Pro er jo helt standard seter, blir brukt masse i utlandet så jeg hadde kanskje, som hun skriver over her, ikke helt stolt på de testene.

Jeg har også rød, veldig fin!! :o)

Skrevet

Til opplysning: Det er ikke Jané Matrix Pro som følger med i vognpakken til Jané, denne Matrix-stolen har en rygg som kan legges ned flatt, det kan ikke stolen man kjøper sammen vogna!

Skrevet

Har ikke lest noen av trådene over - vil bare fortelle deg at bilsetet som hører til Jane-vognene må du ikke kjøpe, det er livsfarlig! Du kan se det på bladet motor sin hjemmeside, eller forbrukerportalen... Fikk strykkarakter på sikkerhetstesten!

Skrevet

Det finnes forresten flere seter til Jane-vognene da, det som strøk i testen het Matrix Pro, så sjekk opp om det er dette som hører til vogna di :-)

Skrevet

Vil bare takke for tilbakemeldingene jeg! Nå skal vi ta med bilen og sjekke om vogna går fint inn i bagasjerommet - og så skal jeg selvfølgelig sjekke hvilken stol som hører med i pakken! Greit å få høre om alle eventualiteter før en gjør et valg i allefall! Takk alle sammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...