Gå til innhold

Er det noen/mange her som er sykemeldt pga kvalme/tretthet?


Stjernedryss

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg selv er usedvanlig trøtt og meget kvalm for tiden, men føler ikke dette er grunn nok til å sykemelde meg. Er heltidsstudent, samt jobber en god del ved siden av noe som før graviditeten var helt ukomplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sykemeldt igår ut neste uke.

Er 9+4 så jeg trodde jeg skulle slippe unna kvalmen, men den meldte sin ankomst forrige fredag og har nå kastet opp hver dag..slitsomt..

Har en jobb hvor jeg er mye i bevegelse(butikk)mye løfting o.l. og det fungerte ikke så bra med kvalmen...

Håper den forsvinner like fort som den kom.

Har jo ikke lyst til å bare gå hjemme, men føler selv at det var riktig å ta det pent nå mens det er som verst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fryktelig sliten, trøtt og kvalm helt fra starten. men i uke 9 sa det stopp. Jeg var så svimmel at det svartnet for meg til stadighet og kastet opp i et kjør, så da ble jeg sykemeldt og blir nok hjemme ihvertfall til uke 12. Jeg har en svært aktiv jobb som fysioterapeut og treningsinstruktør så det var ikke så lett og kombinere. Jeg hadde kjempet meg igjennom det med noen forandringer i timeplanen hadde det ikke vært for oppkasten. som legen sa det er hverken bra for deg eller barnet så du blir sykemeldt og tar det med ro hjemme for å se om det blir bedre. Nå kaster jeg ikke opp all maten iallefall (bare halvparten..) og noen dager orker jeg å stå opp av senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt foreløpig i 2 uker.(er i uke 7) Forrige svangerskap var jeg sykemeldt tom uke 16. Har hyperemesis, ekstrem svangerskapskvalme, og klarer hverken å spise eller drikke noe særlig. Jobber nattevakter også, noe som ikke er særlig gunstig akkurat nå. Legen min sa at det er så kort tid av et helt arbeidsliv man er gravid at man skal ikke ha dårlig samvittighet for at man er sykemeldt. Det gagner ingen at man ikke tar det med ro når man trenger det.

Har dessuten ei jente på 19 mnd som også trenger meg i blant...

 

Nå har jeg begynt hos kinesiolog og føler at jeg får god hjelp der, får også akupunktur av henne. I dag er jeg faktisk bedre enn på lenge, og jeg har vært der bare 2 ganger. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja kanskje jeg skal prøve litt akupunktur. har prøvd det før uten resultater men kanskje verdt et forsøk til hos en annen. vi får se. idag er jeg opptimistisk (har ikke kastet opp siden i natt). og klarer å få i meg litt mat. dette er til tider uutholdelig slitsomt. men takk for tipset og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 11 uker på vei, og har vert sykemeldt en uke pga kvalme og trøtthet. Er sykemeldt til midten av neste uke, og håper at jeg klarer å gå på jobb når sykemeldingsperioden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble sykemeldt mandag pga kvalmen og tretthet,jobber i hjemmesykepleien,så det var ikke noe aktuelt da,mye løfting og ikke minst lukter.. er 7+0 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært kjempekvalm de siste ukene,er bare 7 uker på vei..har ikke spydd enda men føer at jeg er på tur menge ganger.særlig vist jeg kjenner lukter jeg ikke liker..jobber med psykisk utvikligshemmede så det er noen lukter ja..hmm men føler heller ikke at jeg kan sykemelde meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sykmelding i går som fungerer slik at jeg jobber det jeg kan, evt. hjemme og får sykmelding resten. Legen fyller ut % i ettertid, etter 4 uker. Så i mellomtiden skriver jeg ned de timene jeg jobber. Ikke alle som har denne muligheten, men for meg er det jo supert! Kvalmen går litt i bølger, men er kvalm hele dagen. Men klarer å jobbe litt.

 

Jeg er forresten 8+1, har vært kvalm i over 2 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt i 5 uker (har nesten mistet tellinga) pga kvalme. Både lege og jordmor anbefalte meg det, uten at jeg selv ba om det. I tillegg plages jeg med migrene innimellom og kan jo ikke ta medisinene mine nå...

Jeg er innom jobb av og til for å gjøre småtteri (klarer ikke holde meg heelt unna - lider jo av dette "flink pike-syndromet") og jeg merker at jeg blir utrolig mye mer kvalm og sliten bare av å være der litt.

Jeg syns ikke du skal være redd for å sykemelde deg hvis det er sånn du føler det. Du kan jo prøve et par uker med full sykemelding, og så evt gå over til aktiv eller gradert sykemelding hvis du føler at du orker det?

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...