Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Del Skrevet 19. oktober 2006 Så er morkakeprøven tatt. Går rundt her hjemme nå og vagger, kjenner på mulige vondter og er litt "utenommegsjæl"... Men godt det er over! Hadde mammas gode hånd å holde i - mannen min fikk slippe denne gangen, da han besvimte sist gang, stakkars. Litt mindre vondt denne gangen, ikke minst psykisk, da vi denne gangen stilte med blanke ark, i motsetning til sist gang. Vi var også "lavrisiko", som dr. Haugen påpekte. Å så godt å høre akkurat det! Skummelt å se ham igjen forresten.... De skulle gjøre sitt beste ift. en hurtigtest, men kunne ikke garantere noe. Jeg har jo "sluppen inn bakdøra" i og med at jeg har hoppet over henvisninger, veil. samtale og alt dette. Imponert over systemet i denne anledning! Fikk også terminen fremskyndet 5 dager - så nå er jeg 11+4! Til søndag er jeg altså over de 12 magiske ukene, og går inn i 2. trimester! Nå skal jeg slappe av, ruge og kose meg, vel vitende om at alt jeg gruet meg sånn til er over. Ha en god helg jenter - tror jeg skal shoppe litt til meg selv imorgen, på fridagen min :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750055-til-zoe-og-apriljente-66/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 20. oktober 2006 #2 Del Skrevet 20. oktober 2006 Kjære Sondres mamma, så hyggelig å høre fra deg Og såå bra at det er overstått, og så bra at du kom inn bakdøra. Jeg er også imponert over Riksen. Dr. Haugen er en mann det står respekt av. ! Du er vel ute og shopper og koser deg nå mens vi andre sitter på jobb og sliter, hehe . Det er deg vel unnt altså! Ja det er jammen mange milepæler en skal igjennom. Da vil jeg håpe at et positivt svar kommer på hurtigtesten denne gangen. Sjansen er vel 1/100 i min alder, men du er jo yngre. Tror ganske sikkert at jeg skal ta morkakeprøve hvis (når) den tiden kommer og jeg er vel beroliget med at det sjelden skjer 2 ganger, men det kan jo være andre ting. Har du tatt blodprøve (duotesten?) Godt at du fikk noen til å holde deg i hånda. Håper du har en mamma som er forståelsesfull. Min mor har nok ikke helt forstått det med prøverør. Hun har trodd jeg var gravid en stund før jeg fikk fortalt det motsatte - at det er ikke hvert forsøk som lykkes. Og synes jeg ikke bør gjennomgå mer smerte og slutte med dette, for mitt eget beste. Joda mitt eget beste er jo å fortsette. Har lest endel om Jenny Jenssen som nå har hatt 10 forsøk og lykkes med det siste. I aftenpostens billag i dag, er det bilde av en babyarm på forsiden. Å såå utrolig hærlig. Ikke mye smelter meg mer som å se en babyfot, en arm, eller en som ammer...mm.. Dette bildet og det å lese intervjuet med Jenssen har gjort at JA, jeg skal stå på så lenge jeg orker.Har vært i tvil innimellom når tilværelsen har vært ganske så mørk. Er på 2 dag med spray i dag, så det går fremover. ;o) Hvilken dag har du termin? Jeg synes de 11 ukene dine har gått utrolig fort!!! Helt utrolig! Håper det er bra med deg også Zoe*. Ønsker dere en flott helg. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750055-til-zoe-og-apriljente-66/#findComment-6760880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoe* Skrevet 20. oktober 2006 #3 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hallo begge to!! Stor gratulasjonsklem til Sondres mamma med overståtte prøver, tenker du begynner å puste lettet ut. Håper du får raskest mulig svar, men uansett kan du vel være ganske trygg om alt så bra ut på ultralyden. Hvordan er det med formen nå som du er over de 12 verste ukene? Skulle ønske jeg og var over alt det prøvestyret og slapp å holde graviditeten så hemmelig, godt å i alle fall ha dere her inne å dele tanker og bekymringer med! Men jeg er bare 6+3 uker så det er over en måned igjen med venting. Nå er det iallefall ENDELIG helg og zoe-gubben skal få stå 100 % for matlaginga i et par dager, for dess mer jeg oppholder meg på kjøkkenet dess kvalmere blir jeg... Stemmer nok ofte det du skrev i den gamle tråden vår, Apriljente, mht kvalme og jentebabyer. Mine to er begge jenter og det var også den siste, så jeg tar som en selvfølge at denne også er det. Samtidig har jeg ingen tro på at jeg kunne sluppet unna kvalmen bare ved å vente en av et annet kjønn... Så godt å høre, Apriljente, at du er igang med spraying og full av pågangsmot!! Og 4 uker til uttak det er jo veeeldig snart! Skal se det blir en sommerbaby på deg også!! Og så mye babystøv som Sondres mamma og jeg har sendt over til deg mååå det bare smitte! Ønsker dere begge to en strålende helg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750055-til-zoe-og-apriljente-66/#findComment-6765022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå