Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Del Skrevet 19. oktober 2006 ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
linneagudmundson Skrevet 19. oktober 2006 #2 Del Skrevet 19. oktober 2006 berätta! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6750267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bratsj Skrevet 19. oktober 2006 #3 Del Skrevet 19. oktober 2006 Da jeg også tilhører klubben "Moren min er en bitch og helt utilregnelig"- vil jeg gjerne høre ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6750766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Del Skrevet 19. oktober 2006 dette er min lille historie.. jeg er 17 år(straks 18).. Jeg fant ut av svangerskapet mitt veldig seint, hadde gått over 3 mnd, så abort var utelukket. men det ville det vært uansett, for det hadde jeg ikke klart.. barnefaren er typen min, som jeg har vært sammen med i litt over et år.. jeg har brukt p-piller (faktisk!) og likevel har jeg blitt gravid. nå er jeg jo usikker på om jeg virkelig har husket å ta de hver dag:s men mener jeg aldri har glemt det! saken er at jeg og min mamma har aldri hatt no særlig godt forhold. hun favoriserer mine to yngre søstre. uansett hva jeg har gjort, så har det vært galt osv... jeg tenkte å gi mamma en sjanse til å vise at hun ikke er så "ille" og fortalt henne at jeg var gravid med engang jeg fikk vite det. da snudde hun ryggen til meg.. sa at jeg førte skam over henne og familien. at hun syns det var flaut å ha en datter som sku barn i så tidlig alder. og hun sa også at jeg måtte slutte å lyve, for går man på p-piller så blir man ikke gravid og så greit var det... hun snakket ikke med meg på tre uker. jeg fikk støtte fra hele resten av familien og masssse fra "svigerfam." føler at moren te typen min er mer som en mamma for meg enn min egen. etter de tre ukene tok hun kontakt igjen og bar meg komme hjem en tur.(studerer borte). dette gjorde jeg, for å gi henne en sjanse til.. typen min mente hun ikke fortjente det, men det er jo moren min.. dro hjem og da tok det først litt tid før hun pratet med meg. når hun først begynte å prate, så ga hun meg kjeft og fortalte hvor flau hun var over å ha en "sånn" datter som meg.. jeg har ALDRI I HELE MITT LIV kranglet med noen, aldri gjort no jeg ser på som veldig galt(alle har vel vært barn:p) og i tre år nå har jeg jobbet med eldre.. jeg får masse jobbtilbud, tross min unge alder. er ikke utdannet, men har gått linje innen helse og sosial. jeg elsker andre mennesker og liker å være til nytte for andre... mamma derimot mener at yrket mitt kun er"rumpevasking"... HVORFOR MÅ HUN VÆRE SÅNN? hva skal jeg gjøre ang.henne når hun får et barnebarn? vil ikke at datteren min skal vokse opp og se meg og mormor diskutere osv:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6750978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lucia* Skrevet 19. oktober 2006 #5 Del Skrevet 19. oktober 2006 Gi henne en sjans til når hun blir mormor. Kan jo være at ting endrer seg da. Hvis ikke er det hennes tap, det bør jo helst ikke være diskusjoner dere i mellom foran barnet ditt! Lykke til! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6751597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marguritten Skrevet 19. oktober 2006 #6 Del Skrevet 19. oktober 2006 vanskelig....din mor har tydeligvis problemer. la henne være, hvis hun mener at det værste du´kan gjøre er å bli gravid, så er det hennes problem. du kunne jo gjøre masse andre "fæle" ting. hvorfor hun er sånn? aner ikke... hun har sikkert bare fått seg et sjokk. men jeg syns helt ærlig at hun burde vokse opp og hjelpe deg. kan være hun er skuffet over at du ble gravid så tidlig. men la henne i allefall være. å hvis hun ikke kan oppføre seg ordentlig,så syns jeg du skal kutte ut kontakten med henne. hvis du velger å holde kontakten med henne,så får du fortelle henne at du ikke gidder å høre på at du bringer skam over familien. for det er bare noe tull. du får holde deg til din "svigerfamilie". noen ganger kan mødre være mødre. å man elsker dem uansett hvor dumme de kan være. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6751610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne og jentungen Skrevet 19. oktober 2006 #7 Del Skrevet 19. oktober 2006 Uff, slikt er ikke lett. Som du sier; hun er jo moren din, og det vil hun alltid være. Kanskje det beste er å la det ligge litt slik at det synker inn at hun skal bli bestemor. *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6753850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #8 Del Skrevet 19. oktober 2006 trist... vi har alle som mennensker "feil og mangler" .. og det er så trist når det går utover sine egne barn på den måten! - og kanskje barnebarn.. kanskje hun forandrer seg..med tiden..men jeg hadde vært klar på hva jeg mente om hennes måte å behandle situsjonen på og informert henne om dette ..kanskje gjennom brev..så hun kan la det synke inn på en annen måte.. og så må du ta vare på deg selv og ditt barn og dets behov, ikke alle klarer å være den mor eller far de burde være som sagt..og det er trist...og utrolig sårende...man kan ha håp om at folk forandre seg og forandrer innstilling til ting..men det er ingen selvfølge..og da er det best å godta det faktaet - at slik er det - kanskje hun forandrer seg, kanskje ikke, men du skal ikke gjøre samme feil venfor din datter/sønn. Så er du heldig som har en god svierfamile å støtte deg til!! (moren din skulle sett hvordan den familien ikke skammer seg over dere, men gir dere den støtten dere trenger...så kanskje hun ser det ikke trenger være skam i en ny verdensborger, men lykke!!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6754830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linneagudmundson Skrevet 19. oktober 2006 #9 Del Skrevet 19. oktober 2006 ja jäklar... har hon alltid varit sån? tänk att du låter så vettig ändå jag håller med många ovan. det är uppenbart att hon har många problem med sig själv, hon skulle förmodligen vara sådär mot nån annan om inte du fanns, bara för att hon har ett sjukligt behov av vad det nu är som hon vill hämnas på, eh jag är inte psykolog så man ska väl vara försiktig... men så länge hon inte kan bete sig så kanske du mår bättre av att inse fakta: att du mår bättre utan henne. iallafall en period, även om den blir lång och även om det är väldigt sorgligt. men jag håller okså med om att hon förmodligen var i shock/ hamnar i shock när hon pratar om det. min pappa t ex sa att han tyckte att det var det knäppaste han hade hört, när jag ringde och berättad eatt jag var gravid. för jag hade ju inget jobb och ingen färdig utbildning och bla bla usch vilken dålig idé. men när shocken lagt sig (vi hördes inte heller på några veckor, kanske en månad) så var han glad och mindes inte ens vad han hade sagt. (suck:) om jag får ge ett tips så är det att just inse vad du har och vad du inte har och försöka värdera vad du känner inför detta, sedan söka upp nån att prata med, för jag tycker att det låter ganska allvarligt, att vara ung kvinna och ha en mamma som inte gör allt för att stötta. (visserligen blir det ofta fel med såna också, men ändå... jag tror att man måste orka ta tag i såna där grejer för att orka bli den där fina föräldern själv. men sen hoppas jag att ni får en fungerande relation den dag hon vill komma tillbaka (när hon lärt sig vanligt folkvett?) och att du vill välkomna henne då. men gör vad du kan för att inte bli ett offer. förstår ni hur jag menar? det är synd om dig Nu, men Förbli inte någon som det är synd om, gör det inte till din identitet att ständigt bli besviken över morsan... det tror jag är viktigt. all lycka till och klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6757708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine. Skrevet 19. oktober 2006 #10 Del Skrevet 19. oktober 2006 Å, dette hørtes ikke noe kjekt ut... Hvis det hadde vært meg ville jeg tatt en pause fra mamman min... Si at du ikke orker den kjeftingen og klagingen, for du har tatt ditt valg og skal gjøre det beste for dette barnet, så frem til hun innser at du trenger hennes støtte og omsorg som mor og fremtidig bestemor kan dere la vær å snakke sammen! Du kan jo bli helt knekt av den måten hun er mot deg...Hun burde jo støtte deg - ikke gjøre forholdet deres verre! Og hva er det med den nedlatrende holdningen til yrket ditt? Hev deg over kommentarene! det er hun som ikke skjønner hva et omsorgsyrke dreier seg om og utfordringene man har i en sånn jobb! Jeg synes det er flott av deg å arbeide innenfor eldreomsorgen! Det er tydelig at det er du som er den ansvarsfulle og voksne i denne situasjonen, så ta en time out og la moren din få summe seg. Kanskje forandrer hun oppfatning og gir deg støtte etterhvert... Stå på fremover, og lykke til i svangerskapet! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6757755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristannaa Skrevet 20. oktober 2006 #11 Del Skrevet 20. oktober 2006 Tror jeg ville gjort det som noen av de andre har sagt,tatt en liten pause fra henne! Kan hende hun roer seg litt og tar til fornuften! Og du har grunn til å være stolt av jobben din!Jeg beundrer de som har den jobben jeg! Omsorgsyrket er en VELDIG viktig jobb i samfunnet,og kommer til å bli enda viktigere fremover! Stå på og lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6758287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupidupi Skrevet 20. oktober 2006 #12 Del Skrevet 20. oktober 2006 Huff kor trasig førr dæ... Vil ha latt ho vær! Ho får ta kontakt... og vesst ho gjør det og bynn å ska krangel etter at babyen e kommen... så får du gje beskje om at nå krangling fremførr onge ikke e aktuelt... da får ho heller hold sæ borte... E nu bra at du har supre svigerføreldra da Ta godt vare på dem Å bærre så det e sagt... æ og mine to brødre e ikke planlagt... vi e eksampla på at prevansjon ikke alltid funka... deriblant p-pilla... Løkke tel med mora di og det lille gullet du har i magen... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6758912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
julestjerne Skrevet 20. oktober 2006 #13 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei. Stakkars deg, mamma'er kan være ganske dumme! Moren min var akkurat like teit da jeg ble gravid første gang. Da var jeg 22 år, men skulle tro jeg var 13 år, sånn som hun behandlet meg! Jeg hadde vært sammen med typen i ett år, og babyen var ikke planlagt. Faktisk passet det direkte dårlig, siden jeg var midt i utdannelsen og ikke visste helt om jeg hadde møtt "den rette mannen" osv. Jeg var kjempe lei meg, og hadde naturligvis håpet på litt støtte fra mamma. Det fikk jeg ikke!! Hun ble rasende og laget et stort nummer ut av at jeg ikke var gift. Hun forlangte at jeg og typen giftet oss umiddelbart! Jeg gjorde jo direkte skam på familien og dessuten skulle man ikke drive på sånn å ha samleie når man ikke var gift! (Litt gammeldags!) Det er veldig vondt når ens egen mamma snur ryggen til når man trenger henne som mest. Tenk om hun kunne gitt meg en klem i steden, og sagt at hun elsket meg over alt på jord, og at det kom til å gå bra? Kanskje det er litt trøst for deg at min mamma forandret seg med det samme babyen kom. Da ble hun helt i hundre, og ble plutselig verdens beste mamma og mormor. Ringte meg hele tiden og var såå snill og omsorgsfull. Jeg tror at da hun så meg som mor, skjønte hun at jeg ikke lenger var den lille jenta hennes som hun måtte oppdra, men en voksen kvinne som kunne ta ansvar for eget liv. Husk at moren din er kjempeglad i deg! Like mye som i søsknene dine. Hun skjønner bare ikke hvordan hun skal vise det. Og du har et kjempeflott yrke! Jeg er sykepleier selv, og vet hvilken utrolig verdifull jobb du gjør! Ikke la noen innbille deg noe annet!! Stå på! Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6763563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissegutt på vei:) *født 7.12* Skrevet 20. oktober 2006 #14 Del Skrevet 20. oktober 2006 At mødre kan være så ufølsomme er helt utrolig! Jeg har aldri hatt noe godt forhold til min mor, så jeg vet dessverre hva jeg snakker om... Mamma sa til meg at "nå må du for all del ikke bli gravid!" Da var jeg 30 år! Men vet du hva, jeg tror pga vårt dårlige forhold så er jeg enda 16 år og trassig i hennes hode! Jeg håper jeg aldri blir som min mor. Ta deg en pause fra henne, og gi klar beskjed om at sånn drittkasting finner du deg ikke i. Jeg er nå 31 år og venter nr 2. Min mor er sikkert i sjokk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6763923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #15 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hei det er alltid trist å høre når foreldre ikke støtter sine barn, men blod er alltid tykkere en vann av en eller annen grunn. Du sier at dine svigerforeldere støtter dere i graviditeten. Kanskje du kan innvitere din mor til og komme og sammtidig be dine svigerforeldre, på besøk. Kanskje moren din vil se at hun er mindre støttene en svigermoren din er..... og dermed se hvor uforskammet hun oppfører seg...Viss ikke er jeg enig i at en pause kan være bra, men det er ikke alltid det beste å bestemme seg for og bryte all kontakt for alltid..... Håper det ordner seg for deg og kjæresten din : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6750023-noen-som-vil-h%C3%B8re-historie-om-hvordan-min-egen-mor-er-mot-meg-n%C3%A5r-jeg-trenger-henne-som-mest/#findComment-6769324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå