Gå til innhold

Hva drikker dere?


Junimamma 78:)

Anbefalte innlegg

Jeg drakk masse Fun-Light, light-brus og kaffe tidligere, men sluttet helt da jeg ble gravid. Pga kvalmen fer jeg lite tørst, og selv Farris som jeg elsker før sliter jeg med å få ned. Drikker litt melk og juice, men orker ikke så mye... og vann kan også vekke kvalmen. Litt redd for at jeg drikker for lite om dagen, og må forsøke å presse mer ned. Er det noen som har noen gode forslag til god drikke? Prøver å spise masse frukt i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker stort sett alt.. ER jeg kvalm, prøver jeg og drikke farris blandet med eplenektar og spise mandler eller Ole Brum kjeks. Det hjelper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... jeg drikker mest vann...men drikker også litago=) ,epledrikker...drikker brus noen ganger i helgene...smakte på farris pluss i går,...den var ganske ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker stort sett vann, noe te og bittelitt kaffe. En gang i blandt drikker jeg saft, men det er sjelden. Brus drikker vi bare i helgene og helst bare på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kamille te med litt melk. ellers har jeg kjøpt endel juicer i helsekosten. druejuice, blåbærjuice, frukt og grønsaksjuice for å få i meg litt ekstra næring for jeg har så vanskelig for å holde på maten. synes det går greit å drikke når jeg drikker litt om gangen og spiser tørr kjeks med som ikke er for mye fett og salt(som ritzkjeks) og ikke for søtt. spiste en halv bolle med kamille te igår når kvalme og oppkast tokten var som verst - det funket, iallefall nok til å holde på resten og så jeg fikk sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Imsdal m smak da? På mitt kvalmeste nærmest levde jeg på grønn Imsdal! Litt lei av det nå, men da var det lykken! ;) Nå drikker jeg melk, vann og vanlig husholdningssaft, men alt i små mengder, hvis ikke blir jeg kvalm. Drikker m kullsyre i blir jeg bare dårlig og enda mer oppblåst av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rød imsdal:))) te, litt kaffe, kaldt vann, saft, juice, iste.....prøver å unngå kunstige søtstoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker stort sett mineralvann med kullsyre - kullsyren gir liksom litt mer smak enn vanlig kranvann.

 

Holder meg unna te og kaffe, og de fleste brustypene inneholder enten koffein eller sitrusfrukter, så det holder jeg meg også unna.

 

Anbefales å drikke et glass ekstra lettmelk, da denne melken er tilsatt ekstra D-vitamin, så jeg prøver å få i meg dette også.

 

Ellers er det veldig godt med kald eplejuice, gjerne halvblandet med Farris!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett glass melk til frokost, ellers går det i vann... Er så tørst at det er det eneste jeg orker å drikke. Brus eller ting med kullsyre går ikke fort nok ned. Tror jeg nærmer meg den optimale mengden vann pr dag, for gravide. Men så er jeg heller ikke veldig kvalm da, bare litt på ettermiddag/kveld, men da tar jeg ingefærtablett og det fjerner den lillekvalmen som er... (i forhold til sist gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Light og sukkerfri produkter har andre kunstige søtningstoffer i seg i stedenfor. jeg mener det ikke er bra til vanlig så jeg drikker det ihvertfall ikke nå i tillegg gir det meg en ettersmak i munn ¨nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...