Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Når venne dem til sin egen seng? Lukas er 6,4 uke, syns egentlig det er på tide, men er jo sååå koselig å ha han der :-) Når har dere planer om det? Eller når gjorde dere det?
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Vi samsover til våre er 1 1/2 -2 år og så ligger de i egen seng på rommet vårt omtrent like lenge. Vi lar overgangene gå gradvis og det er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 vi har samsovit till nu (10 1/2 mnd), nu har vi nattavvänning, men fortsätter gärna att samsova bara utan att amma. slappna av och ta vara på den här tiden. ni mår och sover båda bäst av att han sover hos dig. :-)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Det blir litt fram og tilbake i 2-3 år. Fra 1-1,5 år ble det merkbart mindre i vår seng. Småbarnstiden er en kort periode i vårt liv. Det sa også mormor som hadde 6 barn! Det er ikke nødvendig å ha det så travelt.
Riven Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Førstemann ammet jeg ikke, så der var vi hard på at han skulle sove i samme seng. Men jentungen er snart 6 mnd, og får alle sine nattmåltider i senger, og ofte sovner jeg fra henne slik at hun blir liggende der. Er jeg våken flytter jeg henne over i egen seng. Vårt problem er at størstemann på 4 kommer over i vår seng hver eneste natt og nekter å legge seg i sin egen seng igjen.
to+en til! Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Samsov med førstemann til han var 8 mnd. Null problem med å få han til å sove i sin seng. Nå samsover vi med andremann, 4,5 mnd, og blir vel rundt da vi prøver å få han til å sove i senga si også. Syns det er ok å ha dem i grindsenga når de begynner å krype rundt og kan falle ut av senga vår.
Murmeline Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Hei hei:) Tenker veldig på det samme. Foreløpig er de joså små, og trenger masse nærhet. Merker godt forskjell på Andrea sin pust ut fra hvor hun sover; hun er sååå rolig når hun sover i armkroken min. Kos da.... tenkte jeg skulle følge boka litt, hehe, og prøve litt mer rundt 3 mnd, da de forstår litt mer konsepter som dag/natt osv. Når jeg blir utålmodig tenker jeg bare på at snart er de voksne;)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Bare samsoving de første 3-4 månedene, så en blanding. Det vil si, vi legger tassen i egen seng. Etter nattpuppen(e) legger jeg ham tilbake hvis jeg er våken, men ofte sovner jeg sammen med ham og han blir i vår seng til morgenen eller til jeg kanskje våkner litt senere. Han har sengen sin helt inntil min. Er han litt pjusk eller syk eller får tenner vil han også helst ligge med oss og det synes jeg er greit. Men han olstrer så mye i søvne nå at det er fint at han kan ligge i egen seng til vanlig. Og i motsetning til hva alle sier er det null problem å veksle slik. Han er trygg begge steder og gradvis er det blitt færre nattpupper og mindre samsoving. Han er forresten 8mnd nå og klarer seg med en pupp utpå morgenkvisten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå