Gå til innhold

borteboer stipend/fødselstipend vgs

Gjest

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er noen her som vet hvordan alt dette fungerer. jeg har fult stipend,lån og borteboer stipend har søkt for hele skole året,men går ut i permisjon fra skolen i januar. får jeg stipend/lån selv om jeg har gått ut i permisjon eller blir alt gjort om til fødselstipend når jeg søker om det?

Er det noen her som vet hvordan dette funker?

Klem fra meg

Fortsetter under...

Jeg søkte akkurat samme som deg, permisjon fra Januar.

Når har du termin forresten?

Jeg fikk vite at du må gå skole de siste 6mnd før fødsel. (da må du være i skole) Du kan ta permisjon tre uker før termin tror jeg hun sa.

Men tar du permisjon i Januar å skal ikke føde før i Mai sånn som meg så får du ikke fødselspenger desverre.

Jeg ble helt fra meg, for jeg merker hvor sliten å sånn jeg er. Men jeg må fulføre helt til Mai. For å få de pengene. Men du kan gå inn på : www.lanekassn.no å der står det bedre forklart.

Er ikke helt sikker på dette gjelder deg også for du skriver ikke termindatoen din..

Det har vært kjekt om du har gitt tilbakemelding om hva du finner ut.

Lykke til :)

Klem*

Ja jeg også trodde jeg kunne ta permisjon fra januar, for en i lånekassen rådet meg til det fordi da var det lettere å få skoleplass neste år. Lettere å få plass på starten av 2 termin enn i april (da jeg har termin). Hun sa at dette var en faglig grunn så derfor kunne jeg ta permisjon såpass lenge før fødsel. MEN hun ga meg nok feile opplysninger, tenkte nok ikke på at jeg i januar ikke har studert og hatt rett på stipend i 6 mnd. For når 1 termin er slutt har jeg jo bare hatt stipend i 5 mnd, (jeg gikk ikke på skole før sommeren, det kan vist kanskje telle).

Jeg har termin 2 mars!mente forresten at jeg skulle ut i permisjon starten av feb ikke januar:)

Å jeg vet at man ikke kan gå ut i perm 3 uker før termin dato.teit regel. (det er jo allerede tungt å være gravid skole elev)

Du kan ta ut perisjon tidligere tror jeg.men da må det være pgr av sykdom eller faglige grunner(skjønner ikke helt hva det faglige grunner betyr men..)

Men det var egentlig ikke det jeg lurte på..jeg lurte egentlig på om jeg får stpend/lån selv om jeg er ute i permisjon...å om det blir omgjort til fødselstipend når jeg søker om det...hmm..om noen skjønner??

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...