-MtG- Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Dere... Hvordan i huleste er det med denne amminga. På sykehuset fikk jeg bare lært å amme liggende. Veeeldig upraktisk når man skal ha med seg babyen på kjøpesenteret:D Noen som har noen bra ammetips? Er det fint med sånn ammepute og er det dyrt? Trenger virkelig å komme meg ut i butikken snart, men vil helst slippe å ligge på en benk når jeg skal gi ungen mat. Har prøvd å sitte i sofaen med en dyne på fanget, men jeg blir jo sitnde så kromma i ryggen pga. de tunge puppene og da får jeg vondt i ryggen og brystvorta peker nesten nedover og er litt vanskelig å få inn i munnen til babyen. Hmmm... Og har dere brukt sånn ammegenser? Noen tips for å slippe å blotte pløsemagen når man ikke har genser med ammeåpning? Vet at dette ikke er forumet for å spørre om sånne ting, men mange av dere her inne har jo barn fra før så jeg prøver meg:)
SpongeBob Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Singlet under genseren som du dytter ned under puppene når du trekker genseren opp. Stram singlet skjuler mye pløs! Tror bare du må prøve deg fram. Man kan jo ikke dra med ammeputa ut heller, så jeg brukte alt som fantes av puter og tepper på kaféer (hadde med gasklut i stor str som jeg la under ungen) og fikk det bra til etter hvert. Men ja, amming er definitivt en sport som alle andre, du blir bedre med øvelse! Du kan også ringe ammehjelpen, sjekk i katalogen, de er stort sett bare kjempeskjønne! Hva med å stormamme før du går, og prøve å ta turen ut mellom måltidene til du får mer dreisen på det? Lykke til!
♥Tiny Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Hei hei og grattis med Gabriel!! Er dessverre ingen ammeekspert, men kan jo prøve å gi deg noen tips Ammepute er et bra hjelpemiddel for å få til en god ammestilling, men det går fint an å bygge opp med puter på den siden man legger til babyen. Prøv å bygg opp så mye at du ikke krummer rygge over babyen, da får du bare sstive skuldre og vond rygg!!! Legg babyen med magen mot din mage og prøv deg litt frem med hvordan det er best å sitte. Den lille tåler litt skifting Jeg har vel ingen ammetopper jeg, men bruker en vanlig singlett under genseren. Da kan jeg dra opp genser og "slippe ut" puppen uten at magen synes og genseren gjemmer jo nesten bort puppen På Dinbaby.com er det mange flinke "ammeeksperter" om du lurer på noe!! Lykke til med ammingen! Det går nok kjempebra etterhvert!!!
2nj♥ Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Hei Jeg synes det var uunværlig med ammepute i begynnelsen for da greide jeg å legge babyen til rette slik at både han og jeg hadde det behagelig. Ammingen tar jo mye tid i starten, så det er viktig å sitte godt. -Men ammepute er jo ikke noe å dra med seg på kjøpesentre da..... Før jeg fant en god måte å holde babyen på med bare armene brukte jeg dyna hans sammenrullet, og det fungerte bra for oss. Ammegenser brukte jeg mye, eller skjorte som jeg kunne kneppe opp ovenfra eller singlet under genseren som jeg kunne trekke ned under puppen, slik at jeg slapp og sitte med bar mage og amme. Jeg syntes også det var vanskelig å få til ammingen sittende i begynnelsen, men etter å ha prøvd meg frem til så fant jeg ut av det, og fant en måte som passet meg.
-MtG- Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2006 Takk skal dere ha:) Da blir det øvings her! Må titte gjennom skapet og se om jeg finner noen av de gamle singlettene mine også. Også er dumt spørsmål... Hvorfor kan man ikke ha med ammeputa på kjøpesenteret?
Maisie Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Det er vel av mer praktiske hensyn da - mye å drasse på.....
-MtG- Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2006 Går det ikke an å bare stappe den under vogna da?
Snupidupi Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Huska at førstegang æ prøvd å am på sykehuset settanesn va vææældi vanskeli.... men da æ kom hjem tel ammeputa gikk det supert... har sånn ammepute med sånner kula i... sakkosekk variant... syns det va heilt super.... når æ va borte brukt æ å lån ei pyntepute og støtt under samtidi som æ skora arma på et armlæne... slappa litt meir a da... men klart fint å sett rett opp og ned å am etter at æ va bidd vant tel det... Lykke tel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå