Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 hva jør jeg nå min datter på 2,5 år eiger ingen respekt for meg..ho ler når jeg prøver å sette henne på plass..ilskriker når hun ikke får det som hun vil..biter meg og slår....har en liten på 3 mnd.som hun og prøver å slå...hjelp hva skal jeg gjøre?
Plutselig_gravid Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Lillegutt hadde en slik periode han også da han var 2.5 år. Når begynte datteren din å være slik? I forbindelse med at babyen kom? Kan være sjalusi. Kan også være en aldri så liten trassperiode! Viktig å gi masse positiv oppmerksomhet og å være tolmodig. Mye lettere sagt enn gjort. Jeg ble selv nesten deprimert. Følte jeg gjorde alt etter boken. Ga masse positiv oppmerksomhet osv. Men ingen resultater viste seg. Jeg holdt på å gi opp. Ble utrolig sliten!!! (er alenemamma). MEN. Plutselig en dag. Etter ca 3 mnd, forandret det seg. Over natten ble han plutselig "snill" igjen:o) Jeg var så glad. Da virket "det som står i boken" allikevel og jeg var ikke gått helt på trynet som mamma. Så mitt råd til deg er altså å gi masse positiv oppmerksomhet, kjærlighet og være tolmodig. Resultatet viser seg ikke med en gang, men jeg kan love deg at du vil få igjen for det:o) Jeg er overbevist om at det var det som gjorde at han er så "snill" som han er nå. Så nå sitter jeg å venter på neste trassalder og håper jeg er like tolmodig og flink da.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 ja det beg.da babyen kom.som lyn fra klar himmel..men det ga seg,men nå har det beg.ijen.jeg føler meg så misslymet som mamma,for tiden..men takk for svar,det hjalp litt..men hun er ikke sånn mot andre,bare meg hvorfor? skal prøve å vere tålmodig,å gi mye kjærlihet..men det er jammen ikke lett alltid...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 tusen takk forresten for råd...godt å høre at andre og har hat det sånn..blir så utruligt lei meg,vet liksom ikke helt hva du skal gjøre.
cielo *to barns mamma* Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Skjønner godt at det ikke er lett! Har selv en sjalu fire-åring som veksler mellom å være en engel og et monster, blir litt sliten. Men det som hjelper mest er at jeg og hun finner på noe sammen. Får du tid til å være litt alene med henne hver dag? Hun trenger tid med deg i minst en halv time hver dag hvor dere gjør noe sammen (hun bestemmer hva) Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå