Gå til innhold

Krysser fingre og tær. Liten oppdatering om meg:o)

Anbefalte innlegg

Hei du! Har klipt og limt litt fra noe jeg nettopp skrev til Susse. Du må jo ha oversikt over det som er av action med meg:o)

Hadde jo en cyste på eggstokken da jeg var til forundersøkelse i september, så nå før AIH skulle jeg inn til kontroll for å sjekke at den var borte. Kan jo ikke begynne med AIH med cyste.. Ringte inn mens tirsdag, så sluttet jeg å blø igjen, tenkte at (tenker det ennå!)det er bare spotting før mens, men det er så vanskelig å vite hva som er skikkelig første dag mens og hva som er småblødning før mensen! Uansett, fomålet var jo å sjekke at ikke cysta var der, så jeg kan begynne på Pergotime på 3.dag mens. Tok ul, veldig tykk slimhinne i livmor, legen lurte på om jeg ikke kanskje var gravid pga at den var så tykk. Jeg sa at jeg har blitt "feildiagnosert" gravid før pga tykk slimhinne, han sa at han syns den er veldig tykk men at jeg kunne jo vente og se istedet for å ta blodprøven hanforordnet. Da valgte jeg å ta blodprøven i stedet for å gå hjem og spekulere meg fra sans og samling! Så i dag skal jeg ringe og høre svaret på den hcg-prøven kl 15.30.

Jeg prøver alt jeg kan å ikke tenke for mye på det, jeg tror virkelig ikke at jeg er gravid. Alt kjennes ut som vanlig før mensen. Jeg ble egentlig litt lei meg på egne vegne over at jeg måtte gjennom et døgn der jeg går og lurer.. Men som sagt, er veldig, veldig sikker på at dette er opptakten til mensen. Kommer såklart til å være spent når jeg ringer og skuffet etterpå, men det skulle jo bare mangle.

Så jeg sitter her hjemme med pergotime, menopur og ovitrellle (er det ikke det den el-sprøyta heter?) og er vel i gang med pergo over helgen.

Fortsetter under...

Var ikke gravid. Nå er jeg bare uhyggelig premenstruell og veldig sliten etter å ha jobbet hardt med meg selv for ikke å bli for gira. Har nemlig ventet på både blodprøven og på eksamensresultatet mtt i dag. Jeg fikk i det minste B på eksamen så noe godt kom det da ut av denne dagen:o)

Håper du har det bra. Stor klem

Så fint å høre fra deg! Men veldig dumt at du fikk negativt resultat!!! :( Forstår godt at du er sliten etter all tankevirksomheten, for man rekker å tenke ganske så mye på noen timer. Jeg leste den første meldinga di for 10 min siden, og til og med jeg rakk å tenke en del og glede meg over din mulige graviditet. Det hadde jo vært så fint..

Men, gratulerer så masse med eksamen!!!! Endelig var du i havn og til og med med bra resultat! Så flott!

Skal du ha flere eksamner?

Nå får vi håpe cystemonsteret ditt snart gir seg og dere får kommet i gang.

I mellomtida får dere åpne en flaske vin og feire at du har vært så flink!

Håpefulle klemmer fra meg! (ups nå skrev jeg navnet mitt, glemmer liksom at jeg ikke kjenner deg på "ordentlig"...)

Ser nå at cysta di var vekk og at dere er i gang, så bra!

Tror jeg stort sett kun fikk med meg det du skrev om blodprøvene og svarene du venta på, første gang jeg leste det.... Ja, ja slik er det når man blir litt ivrig.

Her er vi forbi el og inne i de lange ventedagene. Om vi ikke får det til denne gangen skal vi inn på Haukeland 7. november til forundersøkelse. Litt rart at vi skal igang med de samme testene som vi har gjort før men.. Hvert steg er vel et steg nærmere målet..

I kveld skal jeg på pubquiz. I grunn et litt artig konsept. Skal denne gang prøve å heve oss over en veldig flau siste plass forrige gang.

Hadde vi bare kommet opp i temaet ufrivillig barnløshet, hadde jeg nok vært uovervinnelig! Rart med det at vi har blitt så flinke i noe som folk flest ikke vet noen ting om. Kunne jo selvsagt ønske jeg var uvitende da..

Håper du kommer deg fort gjennom denne skuffelsen og at aih`en deres går fint!

Fortsett med oppdateringer.

Klem igjen

Hei igjen, du:o) Hvordan gikk quiz´en? Avanserte dere? Og har du hatt en fin helg?

Mensen kom natt til i dag, uten de helt store smertehøydene til nå. Hadde forresten mensen på selveste eksamensdagen sist, det er jo en liten seier for meg det. Hadde aldri gått for 6 mnd siden!

Jeg har igjen 2 eksamener i desember, så jeg får nok å tenke på. Min store skrekk er at jeg skal bli deprimert av pergo, men jeg skal jo bare ha enkel dose, ikke dobbel som sist da jeg stort sett ble sittende hjemme og gruble.. Ellers planlegger jeg alle mulige aktiviteter som ikke involverer graviditet; skiferie i romjulen/nyttår, alpetur i februar (håper det blir noe av), sykkelritt til sommeren. Er mao ikke så positiv som deg, men det hjelper meg veldig å tenke litt negativt, faktisk. Så lenge jeg tenker at det skjer nok ikke ennå, men kanskje senere, unngår jeg store forhåpninger og store skuffelser. Blir jo som sagt så sliten av alle de tankene!

Når er din ikm? Har du fått deg rundt el? Og er du sikker på at dere må ta alle testene omigjen i forbindelse med den evt forundersøkelsen? Det måtte ikke vi.

Hvordan går det ellers med deg da? Er det bra med deg og kjæresten?

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...