Gå til innhold

Trenger råd ang. sydentur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal to uker til Tenerife om en uke. Bestillte over internett og fikk selvfølgelig ikke svar på ting jeg lurer på. Derfor spør jeg dere globetrottere;o) På flyet får man da utlevert bag hun (6 mnd) kan sove i, eller må hun sove i armene våre? Kan man låne/leie babyseng på hoteller? Er det noe spesiellt som er lurt å ta med på flyet?

Takker for alle gode råd. Mye som må planlegges nå:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.. og får man leid barnesete når man leier bil?

Skrevet

Du får kun bag hvis du sitter på et sete som har vegg foran seg. Er det et lite fly(èn midtgang) er den gjerne bare foran det er vegg. Det er ofte flere som reiser med babyer, så da blir det vilkårlig hvem som får plassen. De prøver alltid å plassere familier med baby best mulig, feks at dere får en tre-seter for dere selv hvis det er plass.

Men, de fleste charterflyselskapene tilbyr å reservere plasser mot betaling. Du går da inn på sidene, feks mytravel.no, og logger deg inn med bookingnr. Da kan du bestille de seter du vil, hvis de er ledige. Vi betalte 150 pr sete da vi reiste til Tyrkia i sommer hver vei...og det skal jeg love var vel anvendte penger:-)

Det hadde vært et mareritt å sitte midt i med baby og en på 2.

Ring turoperatør, hvis dere reiser charter, og be de betille seng til dere. Gratis mange steder, men koster andre steder.

Sjekk reisedebatten..

Skrevet

Vi var i spania i sommer, og vi fikk ikke sånn seng på flyet ettersom flyturen er såpass kort. Det får man visst bare på langdistanse flygninger... Så du må regne med å ha henne på fanget...

Babyseng får du lånt på de fleste hotell, bare pass på å gi beskjed om at du ønsker dette på forhånd. Når det gjelder barnesete i bil, så har de fleste utleieselskaper dette, men her må du også gi beskjed om at du trenger det på forhånd....

Når det gjelder flyturen nedover vil jeg tro det er greit med noe underholdene:) Vesla vår bæsja 3 ganger på vei nedover, og sprutgulpa en gang, så vi hadde glede av litt skift!:)

Vi syntes også det var greit å ha med dyna hennes på flyet, for da lå hun på den når hun skulle sove (i vårt fang/på et ledig sete).

Går nok strålende, så du skal ikke bekymre deg hvertfall!:)

Skrevet

hei hei! har akkurat vært en uke på mallorca, og vi måtte ha lillesnupp på fanget nedover, men fikk et sete ledig mellom oss på vei opp... du kan jo ringe flyselskapet og høre om de kan booke dere på seter med god plass, eller om de har sove kurv til utlån.

vi hadde med alt av mat til vesla, men hun var en mnd større en din, så hun skulle ha både grøt og middag +mme... :)

ellers stappa jeg vogna full med to bleie pakker, men de hat jo såklart bleier der nede også;)

vi hadde med orntlig vogn, og var veldig glade for det, selv om den var stor, så kunne jeg ha lillesnupp vendt mot meg, og på kveldene tik vi kveldsstellet på rommet, og la vesla i vogna, hun sov seg gjennom både litt shopping og middagen vår;)

når jeg lette litt rundt fant jeg ei som hadde laget en reisetips side til thailand, riktignok litt andre forhold der, men noen gode tips kan man jo få med seg! :)

her er link til den:

http://pic4.piczo.com/barnithailand/?g=1

god tur!!! :)

Skrevet

Hei,

Da vi reiste til Mallorca i spetember ønsket vi å få plass mot veggen slik at vi kunne få en sånn bag. Men fikk beskjed om at det ikke var slik på flyet, og at det ikke var så mange fly som hadde slik lenger. Ring flyselskapet før dere drar og hør med de, og hvis de har det så kan du sette opp et ønske om å sitte der. Ellers må dere ha barnet på fanget hele turen!

Barneseng får du på hotellet når du bestiller tur med spebarn, så det er ikke noe problem.

Bilsete kan du også få når du leier bil, men koster som regel ekstra da. Men ikke mye. Vi dro på tur i fjor med min bror og deres to barn, og det kostet da 30 kr dagen for barnseter..

God tur!

Skrevet

vi hadde forresten med bil setet også vi da, satte bare vesla i setet oppi vogna på vei inn på flyplassen, og rett oppi setet igjen på flyplassen, hun syns det var godt å sitte i det etter å ha vært i armene våre hele fly turen... ypperlig som stol til mating på rommet:)

Skrevet

Tror du må bestille barneseng på rommet.. men du kan helt sikkert få det der når du kommer frem, men ville bestilt bare for å væe helt sikker på at jeg hadde fått seng..

man kan også bestille bilstol når man bestiller tur..

Har hørt at bleiene er veldig dårlige i spania og at våtserviettene er dynket med alkohol eller parfyme.. bare ett lite tips!! :)

Skrevet

Takk for alle svarene:o)

HI

Skrevet

Vi dro til Rhodos da Cornelia var 6mnd. Tok med bilstolen,som hun fikk sitte i under flyturen.Og det er virkelig å anbefale!I tillegg så fikk vi jo brukt i ferien,også.VI reiste med rutefly,og sjekket opp med flyselskapet om vi kunne ta med bilstolen og om det var ledige seter.Som regel får man reiseseng til baby på hotellet,men vi tok med likevel.Kjøpte en reise krybbe/seng i forkant,som er helt sammenleggbar og veier ikke stort.Tipser deg om å ta med nesedråper på flyet,i tillfelle hun skulle ha prøblemer med å utligne trykket.Vi reiser til Grand Canaria i januar,og da gjør vi nok det samme igjen.God tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...